نسخه چاپی

در مراسم دعاي كميل اين هفته

حاج منصورارضی:بركت این آشتی را در جامعه خواهید دید

عکس خبري -حاج منصورارضي:برکت اين آشتي با خدا را در جامعه خواهيد ديد

مراقب باشیم ! بعضی از این عبادت ها كه به جای رنگ طاعت ، رنگ نفسانیت دارد می تواند ما را در مقابل ائمه (ع) قرار دهد .

به گزارش نما به نقل از سایت عقیق مراسم معنوی دعای کمیل ، همزمان با شب عید قربان ، با حضورجمع زیادی از شب زنده داران و مناجاتیان ، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

حاج منصور ارضی در ابتدای این برنامه ضمن اشاره به برگزاری پر شور دعای عرفه در سراسر کشور ، این موج گرایش به معنویات را از نعمات الهی برشمرد و افزود:همه جای کشور ، حتی بعضی شهر های سنی نشین هم امروز پای دعای عرفه ابی عبدالله (ع) نشستند. امروز خیلی ها با خدا آشتی کردند ، حتما برکت این آشتی با خدا را در جامعه خواهید دید ، به لطف خدا این آرامش و کم شدن بوی گناه در جامعه ، ثمره همین دعاهاست.

این مداح اهلبیت در ادامه شرح دعای عدیله ، ضمن توصیه به مراقبت در مقابل عبادت های نفسانی گفت:مراقب باشیم ! بعضی از این عبادت ها که به جای رنگ طاعت ، رنگ نفسانیت دارد می تواند ما را در مقابل ائمه (ع) قرار دهد . امام حسین (ع) وقتی حج خود را مفرده به جا آورد ، به چشم خود می دید که مردم در حال عبادتی هستند که انتهایش شیطان است ، غافل از اینکه کعبه و زمزم و عرفات مطیع امام (ع) هستند.

حاج منصور ادامه داد: خیلی ها صدای مناجات امام حسین(ع) را شنیدند و ایشان را تنها گذاشتند . یکی از اینها ابن عباس بود. شما خیال نکنید ابن عباس آدم کوچکی بوده ، او همان کسی است که می گوید من دیدم که جبرئیل در کنار کعبه دست امام حسین(ع) را گرفته و فریاد می زند ای مردم بیایید با دست خدا بیعت کنید. اما همین ابن عباس وقت امتحان که فرا رسید جا ماند.

این مداح اهلبیت (ع) با اشاره به اینکه همه گریه امام حسین(ع) از انحرافات مردم بود گفت : اگر روضه اباعبدالله نبود ما هم از دست رفته بودیم .

حاج منصور ارضی با تاکید بر این نکته که امام (ع) صاحب جمیع صفات الهی است ، گفت: اگر در جامعه اطاعت از ائمه (ع) جاری شود ، طاعت خدا هم جلوه می کند. در دعای عدیله می گوییم طاعت شما فریضه است و مودت شما لازمه زندگی ماست.

حاج منصور ارضی صحبت هایش را با خواندن این ابیات به پایان برد :

بر در آمد بنده بگریخته

آبرویش را ز عصیان ریخته

چشم دارد از گنه پاکش کنی

قبل از آن که در دل خاکش کنی

۱۳۹۱/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...