نسخه چاپی

خالد بن احمد: آماده مقابله با اقدامات ایران هستیم

وزیر خارجه بحرین ضمن متهم كردن ایران به دخالت در امور كشورهای عربی منطقه، از عربستان سعودی در قضیه جمال خاشقچی حمایت كرد.

به گزارش نما، «خالد بن احمد»، وزیر امور خارجه بحرین ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

او جمعه در گفت‌وگو با شبکه «ام.بی‌س. وان» سعودی مدیع شد که ایران به همراه قطر در سال ۲۰۱۱ (سال آغاز انقلاب در بحرین) از برخی سیاسی‌ها و گروه‌ها در این کشور با هدف «سرنگونی» نظام آل خلیفه حمایت مالی کرده‌اند.

وزیر خارجه بحرین در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه واکنش کشورهای عربی خلیج فارس به پاسخ‌های احتمالی ایران به تحریم‌های اقتصادی آمریکا چگونه خواهد بود، گفت: «اگر واکنش‌های ایران، به ضرر کشورهای منطقه باشد، ما آماده و حاضریم که [مقابله کنیم]».

او مدعی شد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هیچ نقشی در تحریم‌های آمریکا علیه ایران نداشته‌اند.

خالد بن احمد در مورد ناپدید شدن «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی منتقد آل سعود نیز گفت که حجم حملات رسانه‌های علیه عربستان طی این مدت، در حد «سونامی» بود.

او با بیان اینکه این حملات در بین کانال‌ها و شبکه‌های تلویزیونی قطر و ترکیه برنامه‌ریزی شده بود، اعلام کرد که منامه کاملا در قضیه خاشقچی از ریاض حمایت می‌کند؛ چرا که حاکمیت و سیاست سعودی حاکمیت و سیاست بحرین است.

خالد بن احمد حتی ورود خاشقچی به کنسولگری سعودی را منکر شد و گفت که «ورود و خروج این شخص به کنسولگری محرز نشده است».

وی با بیان اینکه پرونده خاشقچی نیز در نهایت پایانی خواهد داشت، گفت که عربستان سعودی در جاده درست حرکت می‌کند.

خالد بن احمد گفت که نحوه تعامل شبکه الجزیره قطر در قضیه خاشقچی اهانت به عربستان سعودی است که این کار با «شادی و سرور» اتفاق می‌افتد.

جمال خاشقچی ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست آمریکا از دهم مهر ماه که برای کارهای مربوط به ازدواجش به کنسولگری سعودی در شهر استانبول مراجعه کرده، ناپدید شده است؛ ترکیه می‌گوید این روزنامه‌نگار سعودی درکنسولگری به قتل رسیده است.

وزیر خارجه بحرین در مورد بازگشت قطر به شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت که اگر دوحه متعهد و ملتزم به خواسته‌های محور سعودی باشد، می‌تواند به این شورا برگردد.

بیش از یک سال است که محور سعودی، مصر، امارات و بحرین، با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کرده و تحریم‌هایی علیه دوحه وضع کرده‌اند.

۱۳۹۷/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...