نسخه چاپی

سفیر سوریه: درهای كشورمان به روی ایران برای بازسازی باز است

سفیر سوریه در ایران گفت: در مرحله بازسازی سوریه درهای كشورمان در مقابل فعالیتهای ایران كاملا باز است.

به گزارش نما، عدنان محمود سفیر کشور سوریه در ایران امروز در نشست دوجانبه فعالین اقتصادی دو کشور در محل اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: برگزاری اولین جلسه میان دو کشور نشان می‌دهد که تمام تلاشها برای توسعه همکاریهای اقتصادی در چارچوب همکاریهای استراتژیک دو کشور در حال انجام است.

وی افزود: درهای سوریه در مقابل فعالیت بازرگانان و سرمایه‌گذاران اقتصادی ایران در مرحله بازسازی کشورمان کاملا باز است، زیرا ما معتقدیم در این مرحله باید به همراهان و متحدان خود از جمله ایران در اولویت قرار داشته باشند و کسانی که حامی تروریست در سوریه بودند و اقتصاد کشور ما را از بین بردند در این مرحله جایگاهی در سوریه نخواهند داشت.

عدنان محمود افزود: از بخش خصوصی ایران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سوریه دعوت به عمل می‌آید و تمام توان خود را برای تامین روابط دو کشور به کار می‌بندیم.

* لزوم برقراری تجارت آزاد میان دو کشور

سفیر کشور سوریه با بیان اینکه بعد از نابودی تروریست زمینه متفاوتی برای بازسازی در سوریه ایجاد شده است، گفت: ایجاد موافقتنامه‌های تجارت آزاد میان دو کشور منجر می‌شود که بیش از پیش گسترش دهیم.

وی افزود: سوریه ایران را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تولید و سرمایه‌گذاری شریک خود می‌داند و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که موانع پیش روی تجارت دو کشور از جمله بانکی برداشته شود.

عدنان محمود گفت: روابط بانکی نقش اصلی در برقراری روابط دو کشور دارد همچنین ما معتقدیم که باید نمایشگاه‌های تجاری برای معرفی فعالیت‌های دو کشور انجام شود تا شناخت بیشتری ایجاد شود.

وی همچنین از سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد سوریه دعوت کرد و افزود: از مقام معظم رهبری ایران برای حمایت از سوریه برای بیرون راندن تروریست‌ها قدردانی می‌کنم.

۱۳۹۷/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...