نسخه چاپی

توانمندی دیگر در سامانه موشكی برای ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: سامانه پدافند هوایی باور 373 جوهره تكنیك و تاكتیك است و در آینده به سامانه‌های دفاع موشكی كشور افزوده می‌شود.

امیر سرتيپ فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره سامانه موشكي باور 373 كه قرار است جايگزين سامانه اس- 300 شود، اظهار داشت: باور 373 جوهره تكنيك و تاكتيك پدافند هوايي است.

وي افزود: اين سامانه موشكي ترکيبي از دانش و فناوري است که در آينده به سامانه‌هاي دفاع موشکي کشور افزوده مي‌شود.

گفتني است، اس- 300 یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی ساخت کشور روسيه است که مي‌تواند اهداف را تا ارتفاع 150 کيلومتري، رهگيري و منهدم کند. ايران در سال 88 به منظور خريد اين سيستم پيشرفته پدافندي، قراردادي را با روسيه به امضا رساند اما روس‌ها در پي توافقات پنهاني با آمريکا و پس از تعلل بسيار، از تحويل اين سامانه به ايران خودداري کردند.

پس از اين‌که روسيه قرارداد فروش اس- 300 را به صورت يک‌طرفه لغو کرد، ايران ضمن شکايت از اين کشور به مراجع ذي‌صلاح بين‌المللي، به منظور حفاظت از مراکز و تأسيسات حساس خود، تلاش کرد که با طراحي و توليد سامانه‌‌اي جديد آن را به عنوان جايگزين اس- 300 در صحنه پدافند هوايي مورد استفاده قرار دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش، اواخر شهريور ماه سال گذشته با اشاره به دستور مقام معظم رهبري مبني بر ساخت سامانه‌ ملي پدافند هوايي، از طراحي سامانه موشکي باور 373 خبر داد و گفت: نام این سامانه بومی، "باور 373" است که 373 از القاب رسول‌الله(ص) در حروف ابجد بوده و "باور" نیز یعنی ما باور داریم که این کار انجام می‌شود.

امير اسماعيلي، شهريور ماه سال جاري در نشستي خبري از پيشرفت 30 درصدي در ساخت سامانه بومي باور 373 خبر داد و آن را بسيار پيشرفته‌تر از اس- 300 دانست.

۱۳۹۱/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...