نسخه چاپی

قاضی پور در گفتگو با نما:

دولت عزم جدی برای مقابله با پدیده قاچاق خودرو ندارد

عکس خبري -دولت عزم جدي براي مقابله با پديده قاچاق خودرو ندارد

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: كالای قاچاق را می گیرند و به گمرك می دهند گمرك آن را دوباره به بازار برمی گرداند و این خودرو و كالای قاچاق را به همان نفر اول صف می فروشد.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه یافتن واردات خودروهای لوکس خارجی خارجی با وجود ابلاغیه ممنوعیت واردات وزیر صنعت، گفت: متاسفانه بازار واردات خودرو به دست باندی افتاد که با ثبت سفارش های تقلبی اقدام به واردات غیر قانونی خودرو های لوکس نمودند.
وی افزود: البته سازمان بازرسی عاملین و خودرو های قاچاق را جلب و توقیف کرد و اکنون برای آنها پرونده کیفری تشکیل شده که هر کدام نیز خود را به باند و جناحی منتسب می کنند، در مورد واردات غیر قانونی اخیر هم پیگیر هستیم و با ان مقابله جدی خواهیم نمود.
وی با انتقاد از رویه دولت در واردات خودرو های خارجی، گفت: در5 سال گذشته رقمی نزدیک به 8 میلیارد دلار خودرو وارد کشور شده است این پول را اگر به خودروسازهای داخلی برای ارتقاء تولید وام می دادند امروز بهترین خودروهای جهان در ایران با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید می شد.
قاضی پور با اذعان به اینکه واردات خودرو خلاف است، تصریح نمود: مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه می گویند کالای قاچاق را آتش بزنند اما دولتها عمل نمی کنند همین دولت بگوید تا به امروز کدام کالای قاچاق را آتش زده است.
وی با بیان اینکه دولت برنامه جدی برای مبارزه با قاچاق کالا ندارد، ادامه داد: کالای قاچاق را در نهایت می گیرند و به گمرک می دهند گمرک آن را دوباره به بازار برمی گرداند و این خودرو و کالای قاچاق را به همان نفر اول صف می فروشد.
وی با اشاره به اینکه اخیرا با خبر شدیم به صورت قاچاق خودرو وارد کشور شده است،گفت: این واردات انجام شده خلاف بوده و ما پیگیری خواهیم کرد که چرا با وجود ابلاغ ممنوعیت واردات خودرو های خارجی به عنوان کالای لوکس از سوی وزیر صنعت دوباره اقدام به خروج ارز از کشور و واردات خودرو به صورت قاچاق شده است.
وی در واکنش به روئت خودروی لامبورگینی 24 میلیارد دلاری در شیراز نیز گفت: خبر داریم این ماشین ها با هواپیماهای اختصاصی وارد کشور می شود کما اینکه گمرک دست دولت است و باید نظارت بر این امور شود و شماره گذاری وظیفه نیروی انتظامی است ونباید شماره گذاری کنند و این دو مرکز باید با قاچاق مقابله نمایند.
وی همچنین گفت: البته متاسفانه جعل سند هم در این رابطه رونق پیدا کرده است کما اینکه می بینیم ظرفیت خودرو 3800 سی سی را، 2450 سی سی اعلام می کنند و مرتکب کارهای خلاف می شوند سازمان ملی استاندارد باید ظرفیت خودرو را اعلام کرده و سپس به صورت قانونی اقدامات شماره گذاری صورت گیرد.

۱۳۹۷/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...