نسخه چاپی

مرادی در گفتگو با نما:

سوء مدیریت دولت سبب خروج سرمایه از كشور می شود

عکس خبري -سوء مديريت سبب خروج سرمايه از کشور مي شود

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: زمانی كه كشور درست مدیریت نشده و نظارت نباشد و به شفاف سازی درستی از میزان خروج كالا و برگشت ارز در جریان صادرات و واردات نرسیم باید شاهد خروج سرمایه ها از كشور باشیم.

منصور مرادی نماینده مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به خروج بی ضابطه سرمایه از کشور،گفت: مهم ترین مشکلی که در بحث خروج سرمایه ها از کشور وجود دارد مربوط به عدم مدیریت و نظارت کافی از سوی دولت است.
وی افزود: زمانی که کشور درست مدیریت نشود و نظارت صحیح بر امور صورت نگیرد و به شفاف سازی درستی از میزان خروج کالا و برگشت ارز در جریان صادرات و واردات نرسیم به جد و با سرعت فزاینده باید شاهد خروج سرمایه از کشور باشیم.
وی با اذعان به اینکه خروج سرمایه از کشورارتباط مستقیم با سیاست های نادرست دولت دارد، گفت: شفاف سازی و نظارت در کشور با مشکل اساسی در دولت روبروست هرچند شعار شفاف سازی می دهند ولی در اجرا کاری از پیش نمی برند و با وضعیتی که در کشور بوجود آمده و سرمایه دار و سرمایه گذار حمایت نمی شود خوب طبیعی است مردم هم تمایل پیدا کنند جهت تضمین سرمایه، سرمایه هایشان را از کشور خارج کنند.
وی با اشاره به رکود شدید بوجود آمده در این سالها،تصرح نمود: سرمایه گذاران در کشور با قانون و مقررات سختی برای کار روبرو هستند و عدم حمایت دولت و تسهیل امور در این رابطه سبب شده سرمایه گذار سرمایه خود را از کشور خارج کند یا در نهایت پول خود را در بانک گذاشته و سود 15 درصدی تضمینی بگیرد که مالیات ندارد و بدون دردسر برایش پول سازی می کند.
مرادی گفت: ولی خوب برخی می خواهند با این پول کار کنند اما رکود و مشکلات اداری و موانع سر راه کار تولیدی آنها است که دولت باید اینها را تسهیل نماید تا کارخانه در شرایط کنونی روی پای خود بمانند و به تعطیلی کشیده نشوند.
وی بیان نمود: برای رونق تولید باید دولت سیاست گذاری خود را اصلاح نماید و به کمک تولید بشتابد و ساز و کارهای دست و پا گیر تولید را رفع کند تا تولید امکان صادرات یافته و از آن سو ارز حاصل از صادرات دوباره به کشور برگردد و برای همه این کارها باید نظارت و شفاف سازی شود.
وی افزود: البته دولت تصمیماتی گرفته و سامانه راه اندازی کرده تا صادرات و واردات در این سامانه ثبت و کنترل شود که امیدواریم با نظارت درست امور بهبود یابد و اقتصاد کشور رونق یابد.
وی عنوان نمود: نباید شفاف سازی دولت درحد شعار باقی بماند و شفاف سازی واقعی در مورد تمام کالاهای ورودی و خروجی از کشور صورت پذیرد و مسئولین صادقانه کار کرده و مردم را هم در جریان امور قرار دهند و به گونه ای اعتماد سازی شود که مردم هم جذب بازار سرمایه گذاری در بخش تولید شوند و مشکلات کشور رفع شود.

۱۳۹۷/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...