نسخه چاپی

سامانه‌های اس-400 یك سال دیگر در تركیه مستقر می‌شود

وزیر دفاع تركیه از آغاز فرایند استقرار سامانه‌های اس-400 در این كشور تا یك سال آینده خبر داد.

به گزارش نما، «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ استقرار سامانه‌های پدافند موشکی S-۴۰۰ در این کشور آغاز می‌شود.

آکار ضمن اعلام خبر استقرار سامانه‌های S-۴۰۰ در سال جدید میلادی، گفت که همزمان با آغاز سال ۲۰۱۹، خدمه نظامی ترکیه برای آموزش دیدن جهت به‌کارگیری این سامانه‌ها، به روسیه اعزام می‌شوند.

به نوشته روزنامه «حریّت» وی با بیان اینکه سومین و چهارمین جنگنده نسل جدید F-۳۵ را در ماه مارس سال آینده دریافت می‌کنند، تاکید کرد که علی‌رغم برخی تلاش‌ها در کنگره آمریکا، برنامه فروش این جنگنده‌ها به ترکیه طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود.

سامانه‌های پدافند موشکی دوربرد S-۴۰۰ ساخت روسیه، جزء پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه مدل موشک مختلف را دارد که می‌توانند اهداف متنوعی شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، موشک‌های کروز و جنگنده‌های رادارگریز را هدف قرار دهند.

شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند همزمان ۳۰۰ هدف را شناسایی کرده و با آنها درگیر شود. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، ۲۷ کیلومتر است.

دسامبر سال گذشته (۲۰۱۷) ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه S-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

حدود دو ماه قبل، یک هیأت از کنگره آمریکا با سفر به آنکارا، به ترکیه پیشنهاد داد که اگر سامانه‌های S-۴۰۰ را از روسیه خریداری نکند، آنگاه می‌تواند جنگنده‌های F-۳۵ که پول آنها را نیز پرداخت کرده‌، تحویل بگیرد. (+) وزارت خارجه آمریکا همچنین پیش از آن تهدید کرده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی S-۴۰۰ خریداری کند، تحریم خواهد کرد.

۱۳۹۷/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...