نسخه چاپی

كابینه تكمیل شده نوبت گره گشایی از مردم است

عکس خبري -کابينه تکميل شده نوبت گره گشايي مردم است

اكنون كه تیم اقتصادی دولت متحول و تكمیل شده، امید است دولت هم به فكر حل مشكلات معیشتی مردم از جمله مهار گرانی‌ها، كاهش تورم و كمك به اقشار آسیب‌پذیر باشد.

روز گذشته نشست بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهاد‌ی امور اقتصاد و دارایی، صنعت‌، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و هر چهار وزیر پیشنهادی آقای روحانی موفق شدند از نمایندگان رأی اعتماد کسب کنند و به این ترتیب کابینه تکمیل شد. چهار وزارتخانه صنعت و معدن، اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی را می‌توان ستون‌های مدیریت کلان اقتصاد کشور دانست. حل مشکلات اصلی کشور در حوزه اقتصاد مانند معضلات بانکی، بیکاری، موانع تولید، رکود صنعتی، گرانی مسکن، قاچاق کالا و بسیاری از مشکلات دیگر تا حد زیادی به نوع و میزان موفقیت مدیران این چهار وزارتخانه کلیدی وابسته است.
آقای روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در مجلس با تأکید بر اینکه مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد، گفت: «ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم چون فشار آمریکا است نمی‌توانیم کاری کنیم؛ این پاسخ پذیرفته نیست یا اینکه بگوییم چون فروش نفت مشکلاتی دارد، در اداره کشور ناتوانیم یا اینکه از لحاظ بانکی با دنیا مشکلاتی داریم نمی‌توانیم زندگی مردم را اداره کنیم. مردم از ما می‌خواهند و ما وظیفه داریم کشور را اداره کنیم. البته مردم هم باید شرایط کشور را بدانند.»
اکنون که تیم اقتصادی دولت متحول و تکمیل شده، امید است دولت هم به فکر حل مشکلات معیشتی مردم از جمله مهار گرانی‌ها، کاهش تورم و کمک به اقشار آسیب‌پذیر باشد.
تکمیل کابینه در حالی صورت گرفت که دولت هنوز سخنگو ندارد و سه ماه از این خلأ می‌گذرد. همچنین پست سفارت جمهوری اسلامی در چند کشور از جمله دو کشور مهم چین و هند که از جمله کشورهای اصلی طرف تجارت با ایران هستند، خالی است و تعیین افراد مناسب برای این پست‌های خالی، نقش مهمی در حرکت اقتصادی دولت دارد.

۱۳۹۷/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...