نسخه چاپی

افزایش بیش از 2 و نیم برابری هزینه‌های انتشار كتاب

متاسفانه هزینه انتشار كتاب بیش از دو تا دو و نیم برابر افزایش یافته است.

به گزارش نما، عباس جبلی، مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار در خصوص هزینه انتشار کتاب گفت: متاسفانه هزینه انتشار کتاب بیش از دو تا دو و نیم برابر افزایش یافته است به همین خاطر دست نگه داشتیم و کتاب جدیدی منتشر نمی‌کنیم. ما حساب کردیم در این وضعیت چقدر می‌توانیم قیمت پشت جلد کتاب را بزنیم تا مخاطب برای خرید کتاب رغبت پیدا کند.

وی افزود: هزینه‌های تولید کتاب شامل هزینه‌های نیروی انسانی، حق تالیف، ویراستاری و صفحه آرایی نیز است، همچنین هزینه‌های خرید کاغذ و مواد مصرفی چاپ در هزینه‌های انتشار کتاب دخالت دارد. باتوجه به گران شدن دلار، مواد مصرفی چاپ در بازار نیست و هزینه‌های انتشار کتاب بیش از آنکه به قیمت دلار وابسته باشد به نبود مواد مصرفی چاپ در بازار بستگی دارد.

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار با اشاره به اینکه در گفتگویی با یکی از چاپخانه داران، تونز که از وسایل مورد نیاز چاپ است، در بازار موجود نیست، بیان کرد: در حال حاضر همه هزینه‌های انتشار کتاب به صورت نقدی دریافت می‌شود و همه این‌ها باعث شده، هزینه انتشار کتاب افزایش پیدا کند.

وی در پایان به تازه ترین کتاب های در حال چاپ اشاره کرد و گفت: هم اکنون در انتشارات کتاب ابرار کتاب «حدیث تن‌ها» و «رهایی» را که اثر اصغر استاد حسن معمار است، در دست انتشار داریم. این کتاب با موضوع روایت داستان‌هایی از زمان انقلاب هم اکنون مراحل انتشار را طی می‌کند.

۱۳۹۷/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...