نسخه چاپی

رایزنی‌های شورای امنیت قزاقستان و ازبكستان

مقامات ارشد شورای امنیت قزاقستان و ازبكستان در دور جدید رایزنی‌های خود همكاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش نما، مقامات ارشد شورای امنیت قزاقستان و ازبکستان در دور جدید رایزنی‌های خود، وضعیت فعلی و چشم انداز توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در آسیای مرکزی و تعامل میان آنها در سازمان‌های بین المللی را مورد بحث قرار دادند.

بنابر اطلاعیه شورای امنیت قزاقستان، طی این رایزنی‌ها «گابیت بایژانوف» دستیار رئیس جمهور و دبیر شورای امنیت قزاقستان و «ویگتور محموداف» دبیر شورای امنیت ازبکستان پیرامون موضوعات مهم امنیتی منطقه گفت‌وگو کردند.

همچنین در خصوص تعامل 2 کشور در جهت مقابله با تروریسم و ​​افراط‌گرایی، تامین امنیت اطلاعاتی و سایبری و همچنین استرداد مجرمین جهت سپری کردند اسارت خود در کشورهای متبوع تبادل نظر صورت گرفت.

در این رایزنی‌ها، 2 طرف نتایج اولیه اجرای مفاد «نقشه راه» در زمینه همکاری‌های مربوط به مسائل آب را نیز بررسی کردند.

رایزنی‌های بین دستگاه‌های شورای امنیت قزاقستان و ازبکستان به طور منظم برگزار شده و در آن مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف امنیتی مورد بحث و بررسی قرار داده می‌شود.

دور قبلی رایزنی‌های امنیتی 2 کشور در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی در «تاشکند» برگزار شد که در آن با توجه به تحولات افغانستان و تاثیر آن بر فضای امنیتی آسیای مرکزی، بر ضرورت تقویت تعاملات نظامی و امنیتی میان کشورهای منطقه تاکید شده بود.


۱۳۹۷/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...