نسخه چاپی

رئیس جمهور پاكستان راهی تركیه شد

رئیس جمهور پاكستان در راس یك هیات از مقامات این كشور برای یك سفر 3 روزه عازم «آنكارا» پایتخت تركیه شد.

به گزارش نما، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان امروز یکشنبه به دعوت رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای یک سفر 3 روزه عازم «آنکارا» شد.

وی قبل از این سفر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ترکیه دوست خوب پاکستان است که همیشه از مواضع این کشور در مسئله کشمیر حمایت کرده است.

طبق برنامه علوی قرار است در مراسم افتتاح فرودگاه بین المللی جدید استانبول شرکت کند.

دیدار با اردوغان و مقامات ترکیه همچنین تبادل نظر با آن‌ها در زمینه مسائل مهم منطقه‌ای از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور پاکستان به آنکارا است.

ترکیه تاکنون تلاش کرده است تا در کنار نوع نگاه کنونی به رهبری منطقه و حتی جهان اسلام، جدا از نگاه به اشتراکات دینی با پاکستان و فقدان مسئله مورد تنازع بین دو کشور، روابط خود را با این کشور به عنوان قدرتی هسته‌ای و مهم در منطقه جنوب آسیا و شبه قاره گسترش دهد.

دو کشور در حوزه همکاری دفاعی و تبادل تجربه و اطلاعات در زمینه تجهیزات نظامی، انجام مانورهای مشترک نظامی و مبارزه با تروریسم تلاش هایی را انجام داده و اخیرا نیز در حوزه همکاری در تولید و انتقال فناوری محصولات دفاعی بر اساس نیازهای دو کشور، پروژه ارتقاء جنگنده های اف-16 پاکستان توسط صنایع هوایی ترکیه، تولید تجهیزات دفاعی و احتمال تولید مشترک بالگردهای جنگی و.. گام هایی را برداشته اند.

در کنار این امر، باید به صادرات دفاعی و نظامی ترکیه به پاکستان هم توجه کرد.

قبل از این ترکیه برای تولید زیردریایی آگوستا 90 با پاکستان به توافق رسیده است و در حال حاضر آنکارا به دنبال خرید هواپیماهای مشاق از این کشور می‌باشد.


۱۳۹۷/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...