نسخه چاپی

محسن هاشمی: تا دوم آذرماه فرصت انتخاب شهردار وجود دارد

محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه براساس قانون تا دوم آذرماه فرصت انتخاب شهردار وجود دارد، گفت: شورا تلاش می‌كند افشانی همچنان شهردار تهران باقی بماند.

به گزارش نما، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار جدید تا دو هفته آینده به وزرات کشور معرفی می‌شود، اظهار کرد: روند انتخاب شهردار اینگونه است که ابتدا هر یک از اعضا ۵ نفر را معرفی می‌کنند و سپس از میان افراد انتخاب شده ۵ نفری که رای بالاتری بیاورند برنامه‌های خود را در صحن شورا ارائه می‌کنند و نهایتاً از این تعداد، اعضای شورا دو نفر را به عنوان نامزد‌های نهایی انتخاب می‌کنند. در نهایت از بین آن‌ها فردی که بیشترین رای را بیاورد شهردار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خود شما هم کاندیدای شهرداری می‌شوید، تصریح کرد: شخصاً خودم را کاندیدا نمی‌کنم، چون قبلا قرار بر این بود کسی از شورای شهر خارج نشود البته در جلسه هم اندیشی فردا در این باره تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهردار تهران بر اساس قانون تا آخرین روز با جدیدت به کارش ادامه می‌دهد، گفت: احتمالاً سرپرستی برای شهرداری تهران انتخاب نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان امیدی برای افشانی وجود دارد، توضیح داد: طرحی با امضای نمایندگان مجلس با قید دو فوریت مطرح شد که در نهایت با رای نمایندگان تصمیم بر آن شد تا به صورت عادی در کمیسیون مربوطه بررسی شود. البته باتوجه به اینکه لوایح عادی مجلس زیاد است این موضوع می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

هاشمی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی با امضای ۵۰ نفر از نماینگان طرحی که از نوبت عادی خارج شده است می‌تواند به صحن برگردد. در حال حاضر تعدادی از نمایندگان این موضوع را پیگیری می‌کنند و زمانی که تلاش آن‌ها به نتیجه برسد شورا انتخابات را متوقف خواهد کرد

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تا دوم آذر ماه فرصت قانونی برای انتخاب شهردار وجود دارد، گفت: شورا تلاش خود را می‌کند تا افشانی شهردار باقی بماند.


۱۳۹۷/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...