نسخه چاپی

كاسه گدایی ایتالیا به سمت اسرائیل

مونتی كه پیش از این در آوریل گذشته به سرزمینهالی اشغالی سفر كرده بود، با تاكید بر تعهدات ایتالیا در قبال امنیت رژیم صهیونیستی گفت : خوشحالم كه برای دومین بار در شش ماه گذشته در اینجا هستم و می گویم دوستی ما تا چه حد بیشتر شده است.

به گزارش نما، مهر به نقل از اسرائیل نشنال نیوز نوشت: "ماریو مونتی" و "بنیامین نتانیاهو" روز گذشته در دیدار با یکدیگر در سرزمینهای اشغالی با اشاره به پیشرفتهای حاصله در روابط رم-تل آویو بر تصمیم خود برای گسترش همکاریها در زمینه های مختلف امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کردند.

نتانیاهو نیز در کنفرانس خبری مشترک با مونتی گفت: ایتالیا یکی از شرکای تجاری اسرائیل است و امروز به خاطر امضای توافقنامه های همکاری مشترک از این کشور تشکر می کنم، زیرا زیربنای لازم برای گسترش روابط دوجانبه بنا شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بی اعتنایی به وجود کلاهکهای هسته ای این رژیم ادعا کرد: درباره چالش های بزرگ در زمینه اقتصادی و امنیتی و اهمیت اتخاذ مواضع مشترک در قبال ایران و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح اتمی و لزوم افزایش تحریمها و فشارهای بین المللی برای رسیدن به این هدف گفتگو کردیم.

مونتی که کشورش از بحران اقتصادی رنج می برد، با بی اعتنایی به جایگاه متزلزل رژیم اشغالگر و نامشروع اسرائیل در عرصه بین المللی در اظهاراتی مضحک گفت: اسرائیل به الگویی برای جهانیان تبدیل شده و امنیت اروپا در گروی امنیت اسرائیل است.

وی در ادامه ضمن رد تهدیدات ثبات منطقه ای و انکار هولوکاست، تهدید علیه رژیم صهیونیستی را غیرقابل قبول خواند و بر افزایش تحریمها علیه ایران تاکید کرد.

این دیدار پس از سفر "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی مونتی به سرزمینهای اشغالی در هفته جاری و در پی انتقادهای تند وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از اتحادیه اروپا و تصویب پیمان بازرگانی اروپا اسرائیل توسط پارلمان اروپایی انجام شد.

۱۳۹۱/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...