نسخه چاپی

پدافند غیرعامل در مقابل تهاجم دشمنان علمی، جدی و همه‌جانبه باشد

مقابله با تهدیدات نو شونده دشمنان

عکس خبري -مقابله با تهديدات نو شونده دشمنان

زمانی كه ما در میدان‌های چند وجهی و متنوع با دشمن مواجه هستیم، باید آمادگی خود را در همه حوزه‌ها حفظ كنیم.


ظهر دیروز و در آستانه هشتم آبان (روز پدافند غیرعامل) رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای نو شونده دشمنان، فرمودند: «در مقابل شیوه‌های پیچیده تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی، دقیق، به‌ روز و همه‌جانبه عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.»
تأکید معظم‌له بر روی علمی بودن مقابله با تهدیدات دشمن را می‌توان در آرایش‌های جدید دشمن مشاهده کرد. امروز دشمن تهاجم خود را در حوزه‌های علمی به ویژه فناوری اطلاعات، بیوتروریسم، شبکه‌های اجتماعی و... انجام می‌دهد؛ برای نمونه رئیس سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرده است، در چند روز گذشته جلوی فعالیت یک ویروس جدید شبیه استاکس‌نت گرفته شده است. بنابراین برای دفاع در مقابل تهدیدات جدید باید در حوزه‌های علمی مربوط توانمند بود.
در توضیح جدی بودن در پدافند غیرعامل باید به سختکوشی و پرهیز از سهل‌اندیشی اشاره کرد. در ماه‌های اخیر تعدادی از مسئولان و بخش‌هایی از مردم نسبت به دشمن و برخی اقدامات جدید آن سهل‌اندیش بوده و به راحتی به حرف‌های دشمن اعتماد کرده‌اند؛ اما مسئولان پدافند غیر عامل باید کاملاً سختگیرانه و به صورت جدی مقابله کنند و از سهل‌اندیشی بپرهیزند. از آنجا که مأموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل شامل دیده‌بانی، تشخیص و هشدار نسبت به تهدیدات در جهت کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های کشور در برابر تهدیدات و همچنین مصون‌سازی و ایجاد آمادگی‌های ملی در برابر تهدیدات از اهمیت بالایی برخوردار است، جدی نبودن در این حوزه می‌تواند هزینه‌های سنگینی را به دنبال داشته باشد.
سومین نکته‌ای که رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره کردند، موضوع همه‌جانبه بودن آن است. امروز دشمن قصد نفوذ از راه‌های متنوعی دارد؛ استفاده از ویروس رایانه‌ای، سرقت اطلاعات از طریق شبکه‌های اجتماعی، نفوذ در پوشش مسائل زیست‌محیطی تنها نمونه‌هایی از تلاش دشمن برای ضعیف کردن ساختار دفاعی کشور هستند. زمانی که ما در میدان‌های چند وجهی و متنوع با دشمن مواجه هستیم، باید آمادگی خود را در همه حوزه‌ها حفظ کنیم. گفتنی است، عضویت سازمان پدافند غیرعامل در پنج شورا همچون شورای عالی شهرسازی، امنیت زیستی، ترافیک، علم و فناوری و فضای مجازی اهمیت جایگاه این سازمان را بهتر نشان می‌دهد.

۱۳۹۷/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...