نسخه چاپی

وحشت رسانه‌های غربی از گسترش قدرت و نفوذ شیعیان

بغض استكبار رسانه ای از اجتماع حسینی

عکس خبري -بغض استکبار رسانه اي از اجتماع حسيني

حضور میلیونی و خیره‌كننده مردم در پیاده‌روی اربعین امسال، باشكوه‌ترین راهپیمایی جهان را به اسم عاشقان حسینی به ثبت رساند.


حضور میلیونی و خیره‌کننده مردم در پیاده‌روی اربعین امسال، باشکوه‌ترین راهپیمایی جهان را به اسم عاشقان حسینی به ثبت رساند. مراسم اربعین امسال نیز بار دیگر نشان داد، می‌توان از 50 کشور جهان در یک راهپیمایی با کمال صلح و آرامش حضور یافت بدون آنکه کوچک‌ترین اختلافی به وجود آید. وجود چنین رخدادی تنها در مکتب اسلام ظهور و بروز پیدا می‌کند و مکاتب دیگر نشان داده‌اند هیچ‌گاه چنین ظرفیتی نداشته‌اند. از سوی دیگر، رسانه‌های مطرح جهان ضمن بایکوت خبری رویداد عظیم تاریخی، سعی در کوچک‌سازی مراسم اربعین دارند. این در حالی است که رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی یک دختر در میدان انقلاب را می‌بیند، اما حضور عظیم دختران انقلابی در راهپیمایی باشکوه اربعین را نه تنها نمی‌بیند؛ بلکه گاهی اوقات انکار نیز می‌کند.
بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، ذکر دو نکته در این زمینه ضروری است:
1‌ـ دشمنان انقلاب اسلامی درصددند از طریق فضای رسانه‌ای که در اختیار دارند، جنگ تمیزی را علیه کشورمان اجرا کنند. به این معنا که آنها دیگر به فکر جنگ نظامی نیستند که بخواهند از این طریق کشور را تصاحب کرده یا ضربه‌ای وارد کنند؛ بلکه درصددند از طریق تبلیغات رسانه‌ای، بین مردم و حاکمیت جدایی به وجود آورند. موفقیت در این زمینه به معنای حضور افکار و اندیشه غرب در کشور خواهد بود و از این طریق منافع آنها تأمین خواهد شد. ناامید‌سازی مردم به آینده کشور بخشی از این سناریو است. البته حضور مردم در اربعین حسینی و به تبع آن حضور جاماندگان اربعین حسینی در پیاده‌روی داخل کشور نشان‌دهنده شکست این سناریو است.
2ـ نپرداختن رسانه‌های غربی به عظیم‌ترین راهپیمایی جهان بار دیگر نشان داد، پیروان مکتب حسینی باید رسانه‌ای قوی و تأثیرگذار در جهان داشته باشند. داشتن رسانه‌ای مستقل در جهان به نوعی معکوس‌سازی تبلیغات رسانه‌ای دشمنان علیه خود آنهاست. بنابراین، حضور فعال و همه‌جانبه نیروهای انقلابی در عرصه رسانه یک نیاز فوری است. اگرچه در چند سال گذشته رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام تا حدی خلأ رسانه‌ای را جبران کرده‌اند؛ ولی باز هم باید به فکر طراحی گسترده‌تری باشیم تا انحصار رسانه‌ای بشکند و بتوانیم از همه ظرفیت‌ها به ویژه فضای مجازی برای انتقال پیام این رویداد عظیم بیشتر بهره ببریم.

۱۳۹۷/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...