نسخه چاپی

چرا مقاومت...

نظریّه‌ مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ كنید

عکس خبري -نظريّه‌ مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوي‌پنجه را تبليغ کنيد

«نظریّه‌ مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ كنید، ترویج كنید.» این جمله راهبردی را امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) روز گذشته بیان كردند.

به گزارش نما «نظریّه‌ مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید.» این جمله راهبردی را امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) روز گذشته بیان کردند. اینکه چرا در چنین شرایطی ایشان تأکید دارند نظریّه‌ مقاومت، از لحاظ نظری و از لحاظ عملی ترویج شود، دلایل متعددی دارد که به برخی از آنها اشاره می‌شود:
1ـ آمریکا پاشنه آشیل رفتار خود را مقاومت می‌داند و از گسترش این روحیه در بین ملت‌های مستضعف به شدت نگران است. آنچنان که جرج فریدمن، تحلیلگر برجسته‌ آمریکایی معتقد است: «مشکل ما با ایران بر سر فعالیت هسته‌ای این کشور نیست، بلکه مشکل آن است که ایران نشان داده است نه فقط بدون حمایت آمریکا، بلکه در حال درگیری با آمریکا نیز می‌توان بزرگ‌ترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه بود. این پدیده ایران را به یک الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل کرده است.»
2ـ قدرت هژمونیک آمریکا به اندازه‌ای شکننده شده است که مردم جهان آمریکا را مانند ببر کاغذی خطاب قرار می‌دهند. مقاومت ایران در مقابل آمریکا سبب شده است نشریه‌ مهم «فارین‌پالیسی» در گزارشی به قلم استیون کوک، از آمریکا به مثابه بازنده‌ در سوریه یاد کند. این نشریه تأکید می‌کند: «دورانی که واشنگتن تعیین‌کننده‌ قواعد بازی در خاورمیانه بود، به سر آمد.» هارولد رود، تحلیلگر سابق نوشت: «ما امروزه در موقعیتی هستیم که نه تنها در جهان اسلام، بلکه در کل دنیا، آمریکا را بسان ببر کاغذی می‌بینند.»
3ـ مقاومت تنها مؤلفه بازدارنده و در عین حال پیش‌برنده در مقابل زورگویی‌ها و یکه‌تازی آمریکا است و تاریخ گواه است که پس از انقلاب اسلامی، آنجایی که مقاومت بیشتری داشته‌ایم، پیروزی‌های بیشتری کسب کرده‌ایم. یکی از وبگاه‌های ضد انقلاب درباره شکست سیاست‌ آمریکا نوشته بود: «ایران در یک پروسه‌ توانست به غرب و متحدان منطقه‌ای آن بفهماند که سقوط دولت بشار اسد در سوریه امری ناممکن است و دولت بشار اسد را که در حال سقوط بود، نه‌تنها بر جای خود ابقا، بلکه قدرت بیشتری نیز در مواجهه با مخالفانش‌ـ بخوانید تروریست‌ها‌ـ به آن اعطا کند.»
تجربه نشان داده است، تنها ابزار کم هزینه و همیشگی و حتی پیش‌برنده برای مقابله با آمریکا صرفاً مقاومت است و هر گونه مذاکره و تسلیم‌پذیری هزینه‌های بیشتری را بر کشور تحمیل می‌کند.

۱۳۹۷/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...