نسخه چاپی

بن سلمان یك شاهزاده سعودی دیگر را آزاد كرد

ولیعهد سعودی كه تلاش می‌كند فشار ناشی از بحران قتل خاشقجی را از طریق كسب حمایت از درون خاندان سلطنتی خنثی كنند، اخیرا یك شاهزاده بازداشت‌شده عربستانی را آزاد كرد.

به گزارش نما، یک شاهزاده سعودی که سال گذشته به اتهام فساد مالی و مخالفت با سیاست های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بازداشت و در هتل ریتز کارلتون زندانی بود، سرانجام آزاد شد.

شاهزاده خالد بن طلال، تاجر سعودی و برادر ولید بن طلال—میلیاردر سعودی— است که روز گذشته از محل بازداشتش در هتل ریتز کارلتون آزاد شد. اعضای خانواده خالد بن طلال با اشتراک تصاویری در رسانه های اجتماعی که به نظر می رسد متعلق به روزهای پایانی هفته گذشته است، آزادی وی را تبریک گفتند.

این شاهزاده که تقریبا یک سال زندانی بود، برادرزاده ملک سلمان، پادشاه عربستان است. او به همراه برادش ولید بن طلال، تنها دو تن از ده‌ها شاهزاده سعودی بودند که اواخر سال گذشته میلادی به اتهام فساد مالی و پولشویی بازداشت و زندانی شدند.

به نوشته بی‌بی‌سی، روند آزادی شاهزاده های سعودی ناشی از فشار شدید بر محمد بن سلمان در خصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود است. تحلیلگران می گویند مقامات سعودی تلاش می کنند بحران را با افزایش تلاش‌ها برای جلب حمایت از درون خاندان سلطنتی عربستان، خنثی کنند.

دولت عربستان سعودی هیچ توضیحی رسمی در خصوص علت بازداشت خالد بن طلال و همچنین آزادی ناگهانی او ارائه نکرده است.

نشریه وال استریت ژونال گزارش داد، اتهام اصلی خالد بن طلال که موجب شد 11 ماه در بازداشت به سر ببرد، اعتراض در خصوص زندانی شدن بیش از 200 شاهزاده، وزیر و تاجر به اتهام فساد اداری بوده است.

به باور تحلیلگران، این اقدام محمد به سلمان برای تحکیم پایه های قدرتش بوده است. همچنین تا پایان ماه ژانویه سال جاری میلادی بیش از 100 میلیارد دلار از محل ثروت شاهزاده ها به خزانه عربستان واریز شد.


۱۳۹۷/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...