نسخه چاپی

باهنر:

گرفتاری‌ها زیاد است/ مسئولان از مسائل حاشیه‌ای پرهیز كنند

عکس خبري -گرفتاري‌ها زياد است/ مسئولان از مسائل حاشيه‌اي پرهيز کنند

نایب رئیس مجلس با تأكید بر لزوم پرهیز از مطرح شدن مسائل حاشیه‌ای، گفت: مسئولین زحمت می‌كشند اما هنوز گرفتاری‌ها خیلی زیاد است.

به گزارش نما، محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، درباره تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور گفت: با توجه به امضاهایی که به هیئت رئیسه اعلام کردند پس گرفته شده، به نظر می‌رسد طرح سؤال از رئیس‌جمهور از حد نصاب افتاده باشد، اما مجلس این هفته جلسه علنی ندارد و منتظریم یکشنبه هفته آینده 14 آبان که جلسه مجلس تشکیل می‌شود، دقیقاً امضاکنندگان به هیئت رئیسه اعلام کنند که چند نفر بر امضایشان مصر هستند تا کار، فرآیند آیین‌نامه‌ای خود را طی کند.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در زمینه لزوم وحدت مسئولان قوا نیز توضیح داد: این موضوع توصیه مستمر و همیشگی مقام معظم رهبری بوده و مردم نیز همین مسئله را می‌خواهند، اگر مشکلات جدی در کشور وجود دارد که باید حل کنند، اما مسائلی هم هست که بحث حقوقی و قانونی است و نمایندگان بالاخره اختیارات و وظایفی دارند که آن را دنبال می‌کنند، البته هیئت رئیسه تلاش می‌کند نمایندگان تا جایی که امکان دارد، سؤالات، نظرات و پیشنهاداتشان را در قالب همان فرآیندهای قانونی دنبال کنند، اما یک جایی هم ممکن است موضوع این باشد که تمام راه‌های قانونی را رفتیم و به نتیجه نرسیدیم، بنابراین باید از اختیارات دیگر قانونی‌مان استفاده کنیم.

نایب رئیس دوم مجلس با تأکید بر اینکه هیئت رئیسه موظف به اجرای دقیق آیین‌نامه است، خاطرنشان کرد: اگر تعدادی از نمایندگان مجلس استیضاح یا سؤالی را مطرح کنند و تعداد امضاهای آن نیز حدّ نصاب داشته باشد و موضوع با مذاکرات و جلسات حل نشود، قاعدتاً دیگر راهی نداریم و موظفیم به آیین‌نامه عمل کنیم.

وی همچنین با اشاره به نامه‌نگاری‌های اخیر برخی سران قوا، گفت: واقعاً مردم این نوع برخوردها را نمی‌پسندند؛ شرایط اقتصادی کشور، در موقعیت مناسبی نیست البته تلاش‌هایی انجام می‌شود، اما بعضاً به نتیجه نرسیده و مشکلات اقتصادی زیادی داریم و تولید با مسائلی مواجه است، از این رو قاعدتاً نباید مسائل حاشیه‌ای مطرح شود.

باهنر ادامه داد: در حالت معمول، داستان از زمانی شروع شد که آقای رئیس‌جمهور درخواست کرد بازدیدی از زندان اوین داشته باشد، قوه قضاییه هم این تردید را داشت و نگران بود که این بازدید تبدیل به یک جریان سیاسی یا مسائل دیگری شود، علی‌الخصوص که یکی از دوستان آقای احمدی‌نژاد هم‌اکنون دوران مجازاتش را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: در هر صورت قوه قضاییه طی نامه‌ای محرمانه اجازه بازدید نداد و سپس آقای رئیس‌جمهور مسئله را علنی کرد و نامه‌نگاری انجام شد، استدلال حقوقی کرد و قوه قضاییه هم پاسخ داد، اما باید دانست این‌گونه رفتارها مشکلی را از کشور حل نمی‌کند.

محمدرضا باهنر در خاتمه با ذکر این نکته که مشکلات کشور کم نیست، تصریح کرد: مسئولین زحمت می‌کشند اما هنوز گرفتاری‌ها خیلی زیاد است، مسئولان به جای اینکه به این مشکلات توجه و آنان را برطرف کنند، به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند و این موضوعات بیشتر روح و ذهن افکار عمومی را جریحه‌دار می‌کند، یعنی با وجود آن که آلام و درمان دردی وجود ندارد، گاهی نمک هم روی آن پاشیده می‌شود و این جای تأسف دارد.

۱۳۹۱/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...