نسخه چاپی

دلایل افزایش قیمت لبنیات اعلام شد

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: قیمت خرید هر كیلو شیرخام از یك هزار و ۴۰۰ تومان ابتدای سال، به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

به گزارش نما، رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی درباره علل افزایش چشمگیر قیمت محصولات لبنی در بازار اظهار کرد: با توجه به آنکه تغییر و تحولات بازار ارز بر روی مواد اولیه و بسته بندی تاثیر بسزایی داشته است، از این رو کارخانه های لبنی برای ادامه تولید راهی جز افزایش قیمت محصولات خود نداشتند.

وی از افزایش شدید قیمت ظروف پتروشیمی در بازار خبر داد و گفت: از تیرماه به بعد قیمت هر کیلو ظروف بسته بندی به دنبال تغییر و تحولات ارزی از 600 تومان به یک هزار تومان رسید که این امر در کنار سایر هزینه های تولید موجب شد تا کارخانه های لبنی نتوانند شرایط موجود را تحمل کنند.

باکری افزایش قیمت شیر خام را یکی دیگر از عوامل گرانی محصولات لبنی در بازار اعلام کرد و افزود: اوایل امسال قیمت خرید هر کیلو شیرخام از دامدار 1400 تومان بود، در حالیکه هم اکنون هر کیلو شیر با نرخ حداقل 2 هزار و 200 تومان میان کارخانه ها و دامداران معامله می شود که با وجود اختلاف 800 تومانی نرخ خرید شیرخام از ابتدای سال تاکنون، نوسان قیمت فرآورده های لبنی امری طبیعی است.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو شیرخام در دوم مرداد ماه امسال 1570 تومان تعیین شد، بیان کرد: کارخانه های لبنی به بهانه های مختلف حاضر به پذیرفتن این نرخ نشدند و در نهایت قیمت شیرخام در ماه گذشته به 2 هزار و 200 تومان رسید و هم اکنون از سوی دامداران مورد چانه زنی است، چراکه آنها به دلیل افزایش هزینه های تولید خواستار فروش هر کیلو شیرخام به نرخ 2 هزار و 300 تا 2 هزار و 400 تومان هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه درصد افزایش قیمت محصولات لبنی با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد: درصد افزایش قیمت فرآورده های لبنی براساس قیمت تمام شده و بررسی دفاتر قانونی از سوی مسئولان ذی ربط تعیین شده است.

۱۳۹۷/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...