نسخه چاپی

كاش پرسپولیس ۲ روز زودتر به ژاپن می‌رفت

بهتر بود پرسپولیس به جای اینكه دو روز به دبی برود و آنجا اردو بزند به ژاپن می‌رفت تا بدن بازیكنان با شرایط ساعتی آنجا هماهنگ شود.

به گزارش نما، به جای اینکه دو روز به دبی برود و آنجا اردو بزند به ژاپن می‌رفت تا بدن بازیکنان با شرایط ساعتی آنجا هماهنگ شود.
بازی به دلایل زیادی خوب نبود. اول بگویم که بچه‌های تیم ما در ۲۰، ۲۵ دقیقه اول مسابقه سوار بر بازی بوده و توپ و میدان را در اختیار داشتند ولی پس از آن کم‌کم شرایط بازی تغییر کرد، درست همان دقایقی که شجاع یک توپ را از روبه‌روی بازیکن برزیلی کاشیما دفع کرد و مانع باز شدن دروازه علیرضا بیرانوند شد. بازی در نیمه اول در کل نسبتاً پایاپای بود و این‌گونه نبود که کل نیمه دست پرسپولیس بوده باشد. بعد از دقیقه ۲۵ بود که ژاپنی‌ها دست بالا را گرفتند و خودشان را به دروازه پرسپولیس رساندند ولی این وضعیت در نیمه دوم کاملاً متفاوت شد. حیف شد که ضربه علیپور به صورت بازیکن ژاپنی خورد و یا کاشته نوراللهی دفع شد. اگر یک گل در ژاپن می‌زدیم الان وضعیت تیم خیلی بهتر بود. بار‌ها در طول بازی افسوس این را خوردیم که کاش یک گل در ژاپن می‌زدیم. این نتیجه برای ما کار را سخت‌تر از سخت کرده است. در ژاپن هر چه زمان می‌گذشت بازی به سود حریف می‌شد و مشخص بود که پرسپولیس تحلیل می‌رود و دلیل اصلی اش هم ساعت خواب بدن بازیکنان بود. فکر می‌کنم بهتر بود پرسپولیس به جای اینکه دو روز به دبی برود و آنجا اردو بزند به ژاپن می‌رفت تا بدن بازیکنان با شرایط ساعتی آنجا هماهنگ شود، اصلاً درستش هم همین است. به ازای هر یک ساعت تغییر ساعت باید یک روز از حضور شما در کشور جدید بگذرد تا بدن تان با ساعت خواب و بیداری آن کشور جدید هماهنگ شود ولی این اتفاق در ارتباط با پرسپولیس رخ نداد و تیم دو روز زودتر رسید در حالی که ساعت ما و ژاپن ۵ ساعت اختلاف دارد و لااقل باید ۴، ۵ روز زودتر به ژاپن می‌رفتند. ما هم این وضعیت را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم. شرایط یک بازیکن با یک مسافر عادی زمین تا آسمان تفاوت دارد. آدم عادی که نباید ۹۰ دقیقه استرس و فشار بدنی بالا را تحمل کند برای همین در تغییر ساعت شاید فقط کمی خواب‌آلودگی را تجربه کند ولی بدن بازیکنی که در تهران تازه از خواب بیدار شده را نمی‌توانید وارد میدان مسابقه کنید و آن همه استرس و فشار را بر سرش بریزید و بعد توقع ۹۰ دقیقه دویدن و جنگیدن از او داشته باشید. خود بچه‌ها هم در مصاحبه‌هایی که کردند به این موضوع اشاره داشتند. متأسفانه اینقدر در AFC نفوذ نداریم که بازی تیم‌مان را لااقل در ساعتی برگزار کنند که به ساعت مسابقات ما در ایران نزدیک‌تر باشد. کدام بازی فینال را ۳ بعد از ظهر برگزار می‌کنند؟ خود ژاپنی‌ها نمی‌دانند که بازی به این مهمی برای تیم‌شان باید عصر یا شب باشد؟ همه این‌ها به خاطر نداشتن کرسی با ارزش در کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

۱۳۹۷/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...