نسخه چاپی

سید راضی نوری در گفتگو با نما:

گرانی شیر و لبنیات نتیجه سیاست های غلط دولت است

عکس خبري - گراني شير و لبنيات نتيجه سياست هاي غلط دولت است

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تاسف دارد كه قیمت محصولات لبنی به یكباره طی ماه های اخیر بدون مجوز قانونی افزایش یافته و دولت به جای آزاد سازی قیمت محصولات لبنی به رها سازی قیمت و عدم نظارت رو آورده است.

سید راضی نوری نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به افزایش بی ضابطه قیمت محصولات لبنی،گفت: جای تاسف دارد که قیمت محصولات لبنی به یکباره طی ماه های اخیر بدون مجوز قانونی افزایش یافته و دولت به جای آزاد سازی قیمت محصولات لبنی که از چند سال قبل کلید زده به رها سازی قیمت و عدم نظارت لازم رو آورده است.
وی با اذعان به تاثیر نامطلوب افزایش قیمت محصولات لبنی بر سلامت افراد جامعه،افزود: افزایش قیمت محصولات لبنی بخصوص شیر با توجه به ضرورت وجود آن در سبد غذایی مردم تاثیر نامطلوبی بر سلامت افراد جامعه بخصوص کودکان و افراد سالخورده خواهد داشت.
وی با اشاره به مطالبات معوقه مجموعه دامداران از دولت در سالهای اخیر، اظهار نمود: متاسفانه از دو سه سال پیش به خاطر مطالباتی که مجموعه دامداران از دولت داشتند و یارانه به آنها داده نشد دولت قیمت محصولات لبنی را آزاد سازی نمود و با عنوان کمبود اعتبارات حمایتی را که باید از تولید کننده و مصرف کننده می کرد رها نمود لذا این آزاد سازی اکنون ترمز بردیده است و نظارت رها شده که هر روز قیمت محصولات لبنی بی ضابطه افزایش می یابد.
راضی نوری گفت: حمایت از تولید و عرضه محصولات غذایی مهم و اساسی چون لبنیات که با سلامت افراد و جامعه در ارتباط است نباید با عنوان آزادسازی رها شود و بدون هیچ مجوز قانونی و نظارت صحیح قیمت ها روزانه توسط تولیدکنندگان افزایش یابد.
وی اظهار نمود: شاید افزایش قیمت لبنیات در شرایط و مقاطعی از زمان که مشکلات خاصی بروز می کند قابل قبول باشد مثلا"با کمبود در کشور روبرو شویم یا صادرات و واردات به درستی تنظیم نشود لذا امروز هیچ اتفاق خاصی روی نداده و قیمت نهادهای لازم برای تامین مایحتاج دامی نیز معمولا" به صورت دلار ثابت 4200 تومانی تامین می شود دلیلی وجود ندارد که تولید کنندگان محصولات دامی هر قیمتی را که می خواهند روی محصول برچسب زده و به مصرف کننده عرضه نمایند.
وی با بیان اینکه افزایش بی دلیل فراورده های دامی به این صورت پذیرفته نیست،گفت:این افزایش قیمت اثر منفی بر سلامت مردم با حذف لبنیات از سبد غذایی مردم دارد لذا انتظار می رود نهادهای نظارتی بخصوص دولت و ستاد حمایت از تولید کننده و مصرف کننده نظارت های لازم را در این رابطه به فوریت انجام دهند تا شاهد کنترل و تثبیت قیمت محصولات لبنی باشیم.
وی گفت: ما نیز در مجلس پیگیر امور هستیم و چندین جلسه با شرکت های لبنی و دامداران داشته ایم تا علت افزایش قیمت ها را بررسی نموده و تخلفات صورت گرفته را ثبت و برای مجازات مورد پیگیری قرار دهیم.

۱۳۹۷/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...