نسخه چاپی

تهیه دروس مرتبط با حقوق شهروندی در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم

اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی استان‌ها و حوزه ستادی با حضور سد محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و شهیندخت ملاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش نما، پیش از این آموزش و پرورش در حوزه منشور حقوق شهروندی، به تهیه دروس مرتبط با حقوق شهروندی با عناوینی مانند من حق دارم و حقوق شهروندی در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم پرداخته است.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی در سالن اجلاس سران با این توضیح که وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های دولت محسوب می‌شود که با همه مردم و شهروندان سر و کار داشته و امروز بیش از 13 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار داده است، پرداختن به این موضوع در آموزش و پرورش را امری مهم تفسیر کرد. وی برقراری و دایر شدن کلاس‌های درس در تمامی مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم و حتی با حضور یک دانش‌آموز را از اقدامات مهم این وزارتخانه در راستای احقاق حقوق شهروندی مطرح کرد.

جذب مدرسان آموزش خانواده، آموزش معلمان منتخب در کارگاه‌های آموزشی، نظارت و ارزیابی حضور مشاور در محاکم قضایی قبل از صدورحکم برای جوانان و نوجوانان، استفاده صحیح از فضای مجازی و آشنایی دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم با منشور حقوق شهروندی، ارتقا و گسترش فعالیت‌های آموزشی در کانون‌های اصلاح و تربیت زندان‌ها، رح آموزش به دختران کم‌توان ذهنی و بازمانده ازتحصیل و همچنین افزایش پوشش تحصیلی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، ارائه کمک هزینه برای تهیه مواردی مانند سمعک و ... برای دانش‌آموزان نیازمند و راه اندازی سامانه یکپارچه مدارس و مراکز غیردولتی و اخذ مجوز تأسیس برای آنها به گفته وزیر آموزش و پرورش از اقدامات این وزارتخانه در این راستا بوده است.

اما در مراسم صبح امروز وزیر آموزش و پرورش ابتدا تفاهم نامه میان آموزش و پرورش با دستیار ویژه رییس جمهور را امضا کرد و در این باره گفت: از نظر ما نظام آموزشی وقتی موفق است که دانش آموزان در آن نظام آموزشی در مفاهیم دانشی نمره خوب کسب کنند و در حال حاضر این رویکرد حافظه محوری در مدارس دنبال می شود در حالیکه عدم تحقق ابعاد پرورشی در همین رویکرد به دست می آید و در همین رویکرد است که نشاط که لازمه یادگیری است تحقق پیدا نمی کند.

وی اضافه کرد: ما باید اشتباق یادگیری را در دانش آموزلن بالا ببریم‌ باید به بچه هایمان چیزهایی ساد بدهیم که در زندگی روزمره شان تاثیری داشته باشد نه اینکه مدام غذایی به فرد بدهیم که نه نیازی دارد و نه اشتهایش را دارد.

وی بیان کرد: تصیح این مسیر البته که خیلی دشوار است و برنامه درسی ما در گام باید متناسب با سند تحول بنیادین غربلاگری شود. چگالی مفاهیم درسی ما بسیار سنگین است. آنچه که بچه هایم می آموزند نمی توانند در عمل پیاده کنند چون مباحث آموزشی به طور جدی به آن نپرداخته ایم به عبارت دیگر آن به عبارت هایی که ما در مفاهیم درسی گنجانده ایم و باید به دانش آموزان آموزش داده شود آنقدر این زمان کوتاه است که فرصتی برای تمرین آنها در کلاس میسر نیست.

۱۳۹۷/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...