نسخه چاپی

اتحادیه نفتی ایتالیا: چشم پوشی از نفت ایران هزینه دارد

كلادیو اسپیناچی رئیس اتحادیه نفتی ایتالیا معتقد است كه برای چشم پوشی از نفت ایران باید هزینه و بهای سنگین تری پرداخت.

به گزارش نما، روزنامه 'ایل سوله' روز جمعه نوشت که اسپیناچی مانند سایر مسؤولان ایتالیایی در بخش نفت انتظار نداشت که ایتالیا در میان هشت کشور معاف شده از تحریم نفتی ایران قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: این درست که ایتالیا نخستین خریدار نفت ایران در اروپاست و در هشت ماه سال 2018، پنج میلیون و 200 هزار تن نفت از ایران وارد کرده است.

ایران سومین صادرکننده نفت (بعد از عراق و آذربایجان) به ایتالیاست.

به گفته اسپیناچی، ما از 30 کشور جهان نفت وارد می کنیم و همین امر به ما قدرت انعطاف پذیری خوبی می دهد.

'داریو اسکافاردی' مدیر عامل شرکت 'ساراس' که پالایشگاه آن در منطقه 'ساروک' در جزیره 'ساردنی' و یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است، می گوید : ما همیشه از ایران نفت خریده ایم اما برای مواجهه با هر گونه احتمال و شرایطی آماده هستیم.

وی تصریح کرد: ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا همکاری داریم و بنزین و چند محصول دیگر را به آن کشور صادر می کنیم؛ نمی توانیم از بازار،بانک ها،خرید تجهیزات صنعتی و رایانه ای آمریکا چشم پوشی کنیم.

اسکافاردی افزود: سال 2015 برای ما یکی از پرمنفعت ترین سال های فعالیتمان بود. اما تحریم بدون ارائه راه حل، باعث آشفتگی بازارها می شود.

این روزنامه در پایان نوشت: به همین دلیل است که ترامپ از به صفر رساندن صادرات نفت ایران صرف نظر کرده و به هشت کشور معافیت داده است.

۱۳۹۷/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...