نسخه چاپی

وزارت اقتصاد بازنشسته شاغل ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تعداد افراد بازنشسته در این وزارتخانه، تصریح كرد: كسانی كه مشمول قانون منع به كارگیری بازنشستگان هستند در حال حاضر در وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور ندارد.

به گزارش نما فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ظهر امروز (شنبه) در حاشیه گردهمایی استانداران سراسر کشور و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند از تمام امکانات و فرصت‌ها برای مواجهه با قدرت رو به رشد ایران اسلامی استفاده کند. وی افزود: ما نیز پس از پیروزی انقلاب تاکنون کارکشته شدیم و شرایط سختی را پشت سر گذراندیم و تجربیات خوبی داریم و برنامه هایی را برای این شرایط پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: در این شرایط باید از همه امکانات استفاده کنیم. با توجه به ظرفیت های انسانی، فیزیکی و مالی که در کشور داریم، عبور از این شرایط خیلی سخت نیست اما به معنای این نیست که جدیت لازم را به خرج ندهیم و باید با برنامه مشخص از این مرحله عبور کنیم.

دژپسند ادامه داد: در این مسیر همکاری و همراهی مردم ایثارگر کشورمان را می‌خواهیم چراکه طبیعتا عبور از شرایط سخت تحمل برخی از مشقات را دارد که این مشقات فقط برای مردم نیست و اول باید ما آن را تحمل کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تعداد افراد بازنشسته در این وزارتخانه، تصریح کرد: کسانی که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند در حال حاضر در وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور ندارد. از معاونت امور بانکی و بیمه ای نیز به شرکت های تابعه بخشنامه شده که اگر بازنشسته ای دارند باید تا ٢٦ آبان همه را بازنشست کنند.

وی در خصوص مسئولیت اطلاع رسانی در وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز گفت: در وزارتخانه برای موضوع اطلاع رسانی کمیسیون خاصی را در نظر گرفته ایم که مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی مسئولیت آن را برعهده دارد.

دژپسند در پاسخ به سوالی پیرامون سرمایه گذاری خارجی پس از اعمال تحریم های آمریکا، خاطرنشان کرد: در کشور ظرفیت ها و قابلیت های بومی و قومی برای جذب سرمایه گذاری خارجی داریم و امروز نیز با استانداران صحبت کردیم تا از پتانسیل بالای مدیریت استانی برای جذب سرمایه خارجی استفاده کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در تشریح نتایج جلسه امروزبا استانداران، عنوان کرد: در نشست امروز با استانداران به تفاهم رسیدیم که در چند حوزه مانند اصلاح نظام بانکی، افزایش کارآمدی نظام مالیاتی و چابک سازی گمرکات بتوانیم همکاری خوبی داشته باشیم. در جذب سرمایه گذاری خارجی همکاری خوبی صورت گرفته و امیدواریم با همکاری و همراهی، سرعت بیشتری به این مساله ببخشیم.

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از استانداران از همراهی بانک های دولتی در استان ها راضی بودند و بعضی از موارد نیاز به جلسات منظم تر دارند که بنا شد جلسه مشترکی با استانداران و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی، گمرک و سازمان مالیاتی استان ها داشته باشیم.


۱۳۹۷/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...