نسخه چاپی

حرف مكرون ترامپ را به هم ریخت

رئیس جمهوری آمریكا ایده مطروحه از سوی همتای فرانسوی خود مبنی بر تشكیل «ارتش واقعی اروپا» را «توهین آمیز» خواند!

به گزارش نما، رئیس جمهوری آمریکا ایده مطروحه از سوی همتای فرانسوی خود مبنی بر تشکیل «ارتش واقعی اروپا» را «توهین آمیز» خواند!

به گزارش راشاتودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عصر روز جمعه در یک پیام توئیتری همتای فرانسوی خود را مورد حمله لفظی قرار داد.

وی در این پیام نوشت: «ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد داده است که اروپا برای حراست از خود در برابر آمریکا، چین و روسیه یک ارتش تشکیل دهد. [این ایده] بسیار توهین آمیز است، اما شاید بهتر باشد اروپا ابتدا سهم عادلانه ای از بودجه نظامی ناتو را که از کمک هزینه های گسترده آمریکا برخوردار است، بپردازد».

گفتنی است که «امانوئل ماکرون» در گفتگو با رادیو یوروپ وان ایده تشکیل یک ارتش اروپایی را مطرح ساخت. وی در توضیح این ایده گفته بود که «ما [اروپا] مجبوریم از خود در برابر چین، روسیه و حتی آمریکا محافظت کنیم».



رئیس جمهور فرانسه این استدلال را مطرح کرد که خروج واشنگتن از یک پیمان تسلیحاتی ۳۰ ساله با روسیه- «پیمان منع موشکهای هسته ای میان بُرد»- امنیت اروپا را تضعیف کرده است. ماکرون در این باره گفت: «قربانی اصلی [خروج واشنگتن از این پیمان] کیست؟ اروپا و امنیت آن».



در واقع مبنای ایده تشکیل یک ارتش اروپایی، کاستن از میزان وابستگی این قاره سبز به بوالهوسی های سردمداران کاخ سفید است

۱۳۹۷/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...