نسخه چاپی

«ژنرال دوستم» و «حكمتیار» پس از ۲۴ سال دیدار كردند

در حالی كه یارگیری‌های انتخاباتی در افغانستان آغاز شده است، ژنرال دوستم رهبر حزب «جنبش ملی اسلامی» پس از ۲۴ سال با رقیب سنتی خود «گلبدین‌حكمتیار» رهبر حزب اسلامی دیدار كرد.

به گزارش نما، ژنرال دوستم رهبر حزب جنبش ملی و از اعضای محوری ائتلاف بزرگ ملی افغانستان با رهبر حزب اسلامی در کابل دیدار کرده است.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که حزب جنبش ملی و حزب اسلامی در دو دهه گذشته همواره با یکدیگر رقابت کرده و هواداران این احزاب در شمال افغانستان بارها درگیر شدند.

رهبران این احزاب بارها از یکدیگر انتقاد کردند و این نخستین دیدار آنها در 24 سال گذشته محسوب می‌شود.

گلبدین حکمتیار پس از پیوستن به روند صلح با شمار بسیاری از رهبران سیاسی و مقامات افغان دیدار کرد اما هرگز به دیدار ژنرال دوستم نرفت.

هنوز هدف دیدار ژنرال دوستم با حکمتیار و جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این دیدار در راستای یارگیری‌های انتخاباتی صورت گرفته باشد.

زیرا کمتر از 5 ماه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است، احزاب و جریان‌های سیاسی در حال صف بندی برای ایجاد تیم‌های انتخاباتی هستند.

ژنرال دوستم، عطامحمد نور و محمد محقق از اعضای محوری ائتلاف بزرگ ملی افغانستان هستند که قوی ترین ائتلاف سیاسی در این کشور را تشکیل داده‌اند.

حکمتیار رهبر حزب اسلامی نیز برای آمادگی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ائتلاف سیاسی تحت عنوان «مجمع بزرگ وحدت ملی» ایجاد کرده است.

اما تا کنون هیچ حزب بزرگ سیاسی به این ائتلاف نپیوسته و نتیجه رایزنی‌های حزب اسلامی با شورای حراست و ثبات افغانستان نیز تا کنون مشخص نشده است.


۱۳۹۷/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...