نسخه چاپی

آمریكا مركز مبارزه با فساد افغانستان را فاسد خواند

اداره بازرسی آمریكا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی اعلام كرد كه مركز مبارزه با فساد افغانستان و دادستان كل این كشور فاسد هستند.


به گزارش نما، مرکز مبارزه با فساد افغانستان باید مرکزی برای کمک به پلیس، دادستان و دادگاه‌ها برای مبارزه بهتر به فساد و ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری باشد اما به ازای آن اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در گزارشی اعلام کرد که مقامات وزارت دادگستری آمریکا «محمد فرید حمیدی» دادستان کل افغانستان را به عدم صداقت، فساد و ناکارآمدی متهم می‌کنند.

در ادامه گزارش سیگار آمده است: نمایش دادستان کل ناکارآمد است، دستاوردی نداشته است و با سفارت آمریکا در رابطه با مسایل مربوط به مبارزه با فساد همکاری نمی‌کند.

سیگار افزود که مقامات آمریکایی حمیدی را به دروغگویی درباره بازداشت وکلا به دلیل فساد، اظهارات دوگانه درباره ایجاد نظامی مدرن برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی متهم کردند اما وی در پاسخ به چنین انتقاداتی درخواست بودجه بیشتر می‌کند.

این نهاد بازرسی مدعی شد حمیدی در برابر تغییر و ایجاد اصلاحات مقاومت می‌کند زیرا نگران آن است که شفافیت بیشتر سبب روشن شدن فساد در این دستگاه شود.

«جان سپکو» سربازرس ویژه این نهاد پیش از این نیز در گزارشی ضمن متهم کردن مرکز مبارزه با فساد افغانستان به عدم پیگیری مفسدان بزرگ اقتصادی در این کشور، تاکید کرده بود که بسیاری از پرونده‌های فساد به دلیل عدم اراده سیاسی مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته و مرکز مبارزه با فساد افغانستان نیز به پیگرد مفسدان بزرگ اقتصادی به دنبال مجرمان کوچک است.


۱۳۹۷/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...