نسخه چاپی

«رضا عطاران» این بار شكست می‌خورد؟

سینماها در هفته گذشته به دلیل تعطیلی چند روزه گیشه سردی را پشت سر گذاشتند و یك فیلم تازه به كارگردانی عبدالرضا كاهانی نیز اكران خودش را در سینماها آغاز كرد.

به گزارش نما، سالن‌های سینما در هفته گذشته روزهای کم ‌رونقی را پشت سر گذاشتند و به دلیل تعطیلی چند روزه سینماها به دلیل ایام شهادت پیامبر (ص) و امام رضا (ع) فیلم‌ها عملا فروش چندانی را تجربه نکردند.

به دلیل همین شرایط فیلمی که قرار بود از چهارشنبه اکران خود را در سینماها آغاز کند از روز گذشته جمعه (۱۸ آبان» روی پرده رفت. «خانم یایا» عبدالرضا کاهانی جدیدترین فیلمی است که به چرخه اکران اضافه شده است.

«خانم یایا» ناموفق در جذب مخاطب

فیلم سینمایی «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی که در کشور تایلند ساخته شده از روز گذشته جمعه (۱۸ آبان) اکرلنش را آغاز کرد. حضور رضا عطاران و حمید فرخ‌نژاد و امین حیایی باعث شد تا خیلی‌ها در همان روز اول اکران این فیلم راهی سالن‌های سینما شوند تا دستپخت کارگردان جنجالی سینمای ایران ببینند. اما واکنش‌ بیشتر تماشاگران این فیلم چیزی نبود که بشود تصور کرد. عدم رضایت مخاطبان و انتقادشان از فیلم در زمان کوتاهی به فضای مجازی هم کشیده شد و بسیاری از تماشای این اثر سینمایی ابراز نارضایتی کردند. نکته جالب اینکه تهیه‌کننده این اثر اعلام کرده بود که «خانم یایا» فیلمی کمدی نیست و این جمله در تبلیغات این فیلم نیز خودنمایی می‌کند. اما جالب‌تر اینکه حمید فرخ‌نژاد بازیگر این اثر هم بعد از موج حملات به «خانم یایا» با به اشتراک گذاشتن پستی در صفحه اینستاگرامش همین توضیح را داده و نوشته مخاطبان در انتظار یک فیلم کمدی بودند و چون این فیلم کمدی نبوده توی ذوقشان خورده. این جمله‌ها و دفاعیات دقیقا همانی بود که چند هفته پیش سازندگان و عوامل فیلم سینمایی «لس‌آنجلس- تهران» در جواب تماشاگرانی که بعد از تماشای فیلم ابراز نارضایتی کرده بودند به کار بردند. آنها نیز عنوان کرده بودند فیلمشان یک اثر فانتزی است و نه کمدی و به همین دلیل مخاطب به آن اعتراض داشته است.

ظاهرا این هم روش جدید کارگردان‌ها، تهیه‌کننده‌ها و بازیگران آثاری است که فیلم‌شان به هر دلیل مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و عده‌ای به آن معترض می‌شوند.

با همه این اوصاف به نظر می‌رسد حتی حضور رضا عطاران در کنار حمید فرخ‌نژاد و امین حیایی هم نتواند گیشه چندان موفقی را برای این اثر رقم بزند و بعد از سال‌ها ممکن است فیلمی با بازی رضا عطاران در گیشه شکست بخورد.

اکران رسمی «پیشونی سفید ۲»

فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» با توجه به مصوبه کارگروه اکران، همزمان با هفته کودک و زودتر از موعد آغاز شده بود، اما اکران رسمی این فیلم به کارگردانی سیدجواد هاشمی از روز گذشته به طور رسمی آغاز شد و تعداد سالن‌های سینمای نمایش دهنده فیلم به ۱۳۰ سالن افزایش پیدا کرد. این فیلم تا کنون با استقبال خوب تماشاگران روبه‌رو شده و فروش آن به مرز ۲ میلیارد تومان رسیده است.

ادامه اکران یک اجتماعی پرفروش

با اتمام اکران فیلم پرفروش «هزارپا»، «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی در میان آثار روی پرده پرفروش‌ترین است و استقبال از آن نیز همچنان ادامه دارد. این فیلم اجتماعی تا کنون بیش از ده میلیارد تومان فروش کرده و با توجه به ادامه اکرانش می‌تواند رکورد تازه‌ای را در بین فیلم‌های اجتماعی در فروش به نام خودش ثبت کند. فرهاد اصلانی، نوید محمد زاده، نوید پورفرج، فرید سجادی حسینی، لادن ژاوه‌وند و . ..از بازیگران این اثرند.

تجربه متفاوتی که ناموفق بود

در میان آثار دیگری که مدت زمان کمتری از اکرانشان می‌گذرد «گرگ بازی» ساخته عباس نظام دوست اما چندان که انتظار می‌رفت نتوانست در گیشه موفق شود. بازیگران مطرحی چون نگار جواهریان، هانیه توسلی و علی مصفا در این فیلم به ایفای نقش پرداختند و فضای فیلم نیز متفاوت و رمزآلود است با این اوصاف اما مخاطبان استقبال چندانی از این اثر در سالن‌های سینما نکردند.

«عرق سرد» سهیل بیرقی، «جاده قدیم» منیژه حکمت، «لازانیا» حسین قناعت، «لس آنجلس- تهران» تینا پاکروان هم از دیگر آثار روی پرده هستند که در مقایسه با دیگر فیلم‌ها فروش بهتری را تجربه کردند و با وجود انتقادها به خصوص به فیلم آخر رتبه بالاتری را در جدول فروش به خود اختصاص دادند.

۱۳۹۷/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...