نسخه چاپی

وقوع دست‌كم هفت انفجار در هند

بنابر اعلام رسانه‌های هند یك روز پیش از برگزاری انتخابات محلی پارلمانی در این كشور دست‌كم ۷ انفجار در ایالت مركزی چتیسگر به وقوع پیوست.

به گزارش نما، شبکه تلویزیونی ان دی تی وی هند به نقل از پلیس محلی این کشور گزارش داد دست‌کم هفت انفجار در ایالت مرکزی چتیسگر امروز 11 نوامبر، درست یک روز قبل از برگزاری انتخابات محلی پارلمانی در این منطقه به وقوع پیوست.

شبکه ان دی تی وی هند همچنین گزارش داد حزب کمونیست هند (مائو) باعث وقوع این انفجارها در دهکده‌ کانکر در ایالت مرکزی این کشور شده است.

همچنین در حالیکه نیروهای امنیتی هند در حال گشت‌زنی در این منطقه بودند تیراندازی در حوالی این منطقه صورت گرفت و در نتیجه آن یک افسر امنیتی هند زخمی شد.

درگیری دیگری نیز در بخش جنوب غربی ایالت کارناتاکا هند میان نیروهای امنیتی این کشور و افراد وابسته به شورشیان مائوئیست‌ رخ داد که در این درگیری یکی از شورشیان مائوئیست کشته شد. در پی این درگیری یکی دیگر از افراد این گروه نیز بازداشت شد.

انتخابات مجمع 90 کرسی چیتسگر قرار است در دو مرحله برگزار شود که اولین دور آن فردا، 12 نوامبر انجام خواهد شد و مرحله دوم آن نیز در 20 نوامبر صورت می‌گیرد. مائوئیست‌های هند از مردم منطقه خواستند تا این انتخابات را تحریم کنند.

در سال 2010، شورشیان مائوئیست با حمله به یک مرکز پلیس در ایالت چتیسگر و استفاده از مواد منفجره دست‌کم 75 پلیس را کشتند. از آن زمان هند تدابیر امنیتی را تشدید کرده است. در سال 2016 نیز شورشیان مائوئیست هند 11 پلیس را در ایالت چتیسگر کشته و 4 نیروی پلیس را زخمی کردند. این حادثه با هجوم شورشیان به یک مرکز پلیس در منطقه سوکما آغاز شد؛ منطقه‌ای که به طور معمول مورد حمله شورشیان مائوئیست قرار می‌گیرد.

شورشیان مائوئیست هند چندین دهه است که به شکل مسلحانه در مناطق روستایی هند حضور دارند و به گفته خودشان در راه به قدرت رسیدن افراد فقیر و زحمتکش مبارزه می‌کنند. تاکنون درگیری های زیادی میان این شورشیان و نیروهای پلیس رخ داده است.


۱۳۹۷/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...