نسخه چاپی

اختلافم با شخص بود نه تيم ملي

شمسایی: فاصله ایران با برزیل یك گل است

عکس خبري - شمسايي: فاصله ايران با برزيل يک گل است

كاپیتان سابق تیم ملی فوتسال گفت: اختلافاتم با شخص بوده و در آستانه جام‌جهانی آرزوی موفقیت برای تیم ملی كشورم می‌كنم.

به گزارش نما، وحید شمسایی در گفت‌وگو با فارس در خصوص وضعیت تیم ملی در جام جهانی فوتسال عنوان کرد: بازیکنان با تجربه و میدان دیده در تیم ملی هستند و امیدوارم به لحاظ روحی و روانی نیز به شرایط ایده‌آل برسند و همان بازیکنانی باشند که ما و مردم از آنها انتظار داریم تا بتوانند نتایج خوب گذشته را تکرار کنند.

* جز اسپانیا، سایر هم‌گروه‌های ایران مشکل نیستند

وی درباره حریفان ایران خاطرنشان کرد: اسپانیا تیم بزرگ و شناخته شده‌ای است. ما سابقه بازی با این تیم را زیاد داریم و آشنایی کاملی از بازیکنان آنها داریم. سانچز و خوان در تیم اسپانیا حضور دارند و چهارمین جام جهانی خود را تجربه می‌کنند که این نشان می‌دهد اسپانیا، بازیکنان با تجربه و جوان را تلفیق کرده است. ایران نیز شگفتی‌ساز دوره قبل بوده و در این دوره باید عملکرد بهتری داشته باشیم زیرا همواره به فکر پیشرفت هستیم.

آقای گل فوتسال جهان تصریح کرد: جز اسپانیا از دو تیم دیگر شناخت کافی نداریم اما قطعا نمی‌‌توانند مقابل ایران حریف سرسختی باشند و به راحتی و بدون هیچ استرسی می‌توانیم صعود می کنیم.

*بازی دوستانه ملاک نیست

شمسایی در خصوص باخت پاناما در دیدار دوستانه برابر تایلند و با توجه به اینکه ایران در جام ملت‌های آسیا برابر تایلند شکست خورده بود گفت: بازی دوستانه با رسمی تفاوت زیادی دارد. در بازی دوستانه حق شکست وجود دارد اما در بازی رسمی این گونه نیست. در بازی دوستانه می توان تعویض هایی کرد که بازیکنان را محک بزنیم. با سابقه 12، 13 ساله‌ای که در تیم ملی دارم در هیچ تورنمنت رسمی ندیده ام که پاناما بازی کند. ایران جز 4، 5 تیم برتر دنیا است و از این لحاظ برتر از این دو تیم است.

وی با اشاره به رویارویی احتمالی با گواتمالا در مرحله یک هشتم نهایی یادآور شد: گواتمالا در بازی دوستانه، مالزی را 4 بر 3 شکست داد. در حالی که مالزی تاکنون 15 گل کمتر از ایران نخورده است. نمی‌توان بازی دوستانه را ملاک قرار داد، اما به هر حال مسیر همواری داریم. بردن پاناما، مراکش و گواتمالا یا کلمبیا مشکلی ندارد و تا رسیدن به جمع 8 تیم برتر مشکلی نداریم.

* فاصله ما با برزیل و اسپانیا یک گل است

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال درباره رویارویی احتمالی با اوکراین یا پاراگوئه در مرحله یک چهارم نهایی عنوان کرد: ما همیشه نسبت به این دو تیم بهتر بودیم. تاکنون برابر اوکراین در بازی های رسمی به برتری رسیده‌ایم و از لحاظ روحی و روانی نسبت به آنها جلوتریم. به نظرم فاصله فوتسال ایران با برزیل و اسپانیا یک گل است و سایر تیم ها یا از ما پایین‌تر هستند و یا هم‌سطح. شنیده‌ام که ایتالیا هم بازیکنان 2 ملیتی خود را نمی‌آورد و همین امر این تیم را ضعیف‌تر خواهد کرد. موفقیت جلوی چشمانمان است.

* به مقدساتم قسم برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم

شمسایی درباره نظرسنجی سایت فوتسال پلنت و اینکه اکثر آرا به قهرمانی ایران تعلق داشته، به خبرنگار فارس گفت: این موضوع نشان می‌دهد که مردم از بازیکنان توقع دارند. هدف ما از گذشته قرار گرفتن در بین 4 تیم برتر جهان بوده. دوره گذشته پنجم شدیم و در این دوره در سید دوم قرار گرفتیم، هم‌اکنون باید در بین 4 تیم برتر باشیم تا در دوره آینده بتوانیم در سید اول قرار بگیریم. شرایط برای‌مان هموار و خوب است و بازیکنان مستعد و توانایی نیز داریم.

وی افزود: مانند همیشه و با تمام وجود برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم. بازیکنانی که پیراهن مقدس ایران را بر تن می کنند سفیران ایران هستند و ما باید برای سفیران خود دعا کنیم. به مقدسات قسم می‌خورم با تمام وجودم برای موفقیتشان دعا می‌کنم.

* از صحبت‌های خود پشیمان نیستم

وحید شمسایی، پس اینکه از تیم ملی فوتسال خط خورد صحبت‌هایی را علیه علی صانعی و عباس ترابیان انجام داد، وی درباره حرف‌های گذشته خود یادآور شد: اختلاف من با بازیکنان و تیم ملی نبوده بلکه با شخص بود. هر زمانی هم که به عنوان کارشناس در برنامه‌ای حاضر شوم با تمام وجود صحبت هایی را برای بهبود و رشد تیم ملی انجام می‌دهم. در آن زمان آقایان صحبت‌هایی کردند و من هم جواب آنها را دادم. به تیم ملی کاری ندارم. تک تک بازیکنان از دوستانم هستند. جوانانی بودند که کنارمان کار کردند. می‌دانم به چه اندازه با انگیزه هستند و پتانسیل بالایی دارند تا برای ایران افتخار کسب کنند. همه نفرات اعزامی بازیکنان بزرگی هستند.

وی درمورد اینکه برخی کارشناسان علت عدم دعوت او را صحبت‌هایش دانسته‌اند و آیا وی هم‌اکنون پشیمان است یا خیر تاکید کرد: به هیچ عنوان درباره حرف‌هایی که زده‌ام پشیمان نیستم. وقتی یک حرفی می‌زنم پایبند به اصول هستم. گفتم قرارداد نمی‌بندم و نبستم. هر کسی نسبت به زندگی خود مسئول است و می‌تواند هر کاری انجام دهد. آن مسائل دیگر تمام شده و هم‌اکنون باید به فکر کشور و موفقیت تیم ملی باشیم.

* هر روز تمرین می‌کنم و برای آینده خود برنامه دارم

کاپیتان سابق تیم ملی در مورد آینده‌اش و آیا قصد دارد جام جهانی آینده را تجربه کند یا خیر، تصریح کرد: جام جهانی بعدی 200 سالم می‌شود (باخنده). شما ببینید در این دوره برزیل فالکائو را می‌آورد. اسپانیا سانچز و خوان را می آورد و این مسائل نشان می‌دهد به چه اندازه به این مسائل معتقد هستند. به هر حال این نظر مربی بوده و دوست داشته چنین انتخابی کند. صد در صد آبروی خودش هم دخیل بوده. به هر حال قسمت نبود. نمی خواهم به اتفاقات گذشته برگردم.

شمسایی یادآور شد: روزی نشده که تمرین نکنم. چند شاگرد دارم با توانایی بسیار بالا که در مجموعه شهدای شمیران‌نو تمرین می‌کنیم. در سطح لیگ برتر تمرین می‌کنم و بازی‌های دوستانه زیادی انجام داده‌ام. زیر نظر بدنسازان نخبه ایران کار می‌کنم و شرایط ایده‌آلی دارم و برای آینده خود برنامه دارم.

وی افزود: از شمای خبرنگار گرفته تا تمامی مردم باید دست به دست هم دهیم تا تیم ملی در جام جهانی موفق شود. فوتبالی‌ها می‌گویند یار دوازدهم، ما باید یار ششم تیم باشیم. بالاخره در هر خانواده‌ای درگیری به وجود می‌آید. این اختلافات به وجود آمده و نباید بگذاریم این مجموعه از هم پاشیده شود. ما با شرایط کنونی می‌توانیم در بین 4 تیم برتر قرار بگیریم. بازیکنان خوب و بزرگی داریم و رسیدن به این مرحله دور از دسترس نیست.

۱۳۹۱/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...