نسخه چاپی

پوتین هم به دنبال تشكیل ارتش مستقل در اروپا

رئیس‌جمهور روسیه تشكیل ارتش مستقل اروپایی و استقلال آن از آمریكا را روندی مثبت در جهت تقویت جهان چندقطبی دانست.

به گزارش نما، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تشکیل ارتش مستقل اروپایی را گامی مثبت در جهت تقویت جهان چندقطبی می‌داند.

پوتین در گفتگو با شبکه تلویزیونی «راشاتودی» با بیان اینکه تشکیل ارتش مستقل اروپایی، روندی مثبت در جهت تقویت جهان چند قطبی است، افزود: «اروپا یک نهاد و اتحادیه اقتصادی قدرتمند است و طبیعی است که بخواهد در زمینه امنیتی و دفاعی مستقل و خوداتکا باشد».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین حمایت خود را از اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد که گفته بود اتحادیه اروپا نباید بیش از حد از نظر دفاعی وابسته به واشنگتن باشد.

امانوئل مکرون اخیراً در گفتگو با یک رادیوی فرانسوی با بیان اینکه خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» بین مسکو و واشنگتن، امنیت اروپا را در معرض خطر قرار می‌دهد بر لزوم تشکیل یک «ارتش کاملاً اروپایی» تأکید کرد و خواستار حمایت اروپا از تهدیدهای «چین، روسیه و حتی آمریکا» شد.

این اظهارات مکرون با واکنش تند رئیس‌جمهور آمریکا روبرو شد. دونالد ترامپ در واکنش به این اظهارت مکرون گفت: «رئیس‌جمهور فرانسه گفته است اروپا ارتش خود را برای محافظت در برابر آمریکا و دیگران می‌سازد. این موضوع بسیار توهین‌آمیز است. شاید بهتر باشد اروپا ابتدا سهم خود از بودجه ناتو را که بخش عمده‌ای از آن اکنون برعهده آمریکاست، بپردازد».

۱۳۹۷/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...