نسخه چاپی

نقش سامانه جامع تجارت در صفر شدن قاچاق

نماینده مجلس ،از عملكرد سامانه جامع گمركی و عدم اتصال و همكاری مطلوب آن با سامانه جامع تجارت انتقاد كرد.

به گزارش نما، جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در خصوص فعالیت سامانه جامع تجارت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قطعا گام های خوبی در این زمینه برداشته شده اما کافی نیست به دلیل اینکه میزان قاچاق ما بسیار بالاست، البته قدم ها و گام های بلندی هم برداشته شده و زحماتی در این خصوص کشیده شده که قطعا میزان قاچاق را کاهش می دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:این سامانه ها نیازمند بازبینی هستند تا ببینیم کجا دچار ضعف هستیم که می توانند منجر به وقوع تخلف شود .با رصد این موضوع این سامانه ها زیر ساخت های خوبی را برای کشور فراهم می کنند تا قاچاق به صفر برسد.

حسینی کیا افزود: این سامانه ها اطلاعاتی را به مردم می دهد تا بتوانیم در حیطه مدیریتی کشور درست برنامه ریزی بکنیم در حال حاضر به بسیاری از اطلاعات دسترسی نداریم و نمی دانیم برخی از کالاهای مصرفی چقدر در داخل تولید و چقدر از خارج وارد می شوند .همینطور به مساوات آن نمی دانیم که چه مقدار ارز از کشور خارج می شود ، هرکدام در چه اولویتی قرار دارند ؛تمام این ها نکات قابل تقدیری است که در سامانه جامع تجارت مورد توجه قرار گرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد:شفافیت به کاهش فساد کمک می کند و یکی از شاخصه های اصلی سامانه جامع تجارت همین هست .در تلاشیم با اجرای این سامانه با هرگونه فساد اداری مقابله کنیم.

وی در پایان ضمن انتقاد از عملکرد برخی سامانه ها مثل سامانه جامع گمرکی و عدم اتصال و همکاری مطلوب آن با سامانه جامع تجارت گفت : گمرک مرتبط به دولت است یعنی مجموعه خصوصی نیست . باید وزیر صنعت و معدن و تجارت پیشنهادی را به دولت بدهد تا وزارت اقتصاد و دارایی که گمرک از سری مجموعه های آن است نسبت به همکاری با سامانه جامع تجارت ملزم شود و با همپوشانی صورت گرفته مشکلات مرتفع یافته و اهداف محقق شود.

۱۳۹۷/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...