نسخه چاپی

تاكید روسیه بر ادامه همكاری تجاری با ایران حتی در شرایط تحریم‌ها

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاكید كرد كه این كشور دورنمای توسعه همكاری‌های تجاری-اقتصادی با جمهوری اسلامی، حتی در شرایط تحریم‌های یك‌جانبه آمریكا، را بسیار خوش‌آتیه می‌بیند.

به گزارش نما، "ماریا زاخارووآ" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو دورنمای روشنی برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران، حتی در شرایط تحریم‌های آمریکا می‌بینند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در رابطه با سیاست دولت فدراسیون روسیه و ارزیابی از دورنمای ادامه همکاری‌ها با ایران، از جمله در عرصه اقتصادی، باید بگویم که در مسکو ارزیابی مثبتی در این باره وجود داشته و دورنمای روشن و حتی پیشرفت هرچه بیشتر روابط تجاری با تهران دیده می‌شود و به عقیده من، این موضوع کاملا آشکار بوده و همواره اعلام شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سئوال دیگری،همچنین طرح تحقیقاتی انگلیس، تحت عنوان «Bellingcat» درباره دو شهروند روسی در انگلیس را کاملا بی پایه و اساس و مضحک خوانده و یادآور شد که اهداف مقامات لندن در این رابطه دیگر برای همه آشکار شده است.

لازم به یادآوری است که در گزارش منتشر شده روز گذشته از سوی Bellingcat اعلام شد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، سرویس امنیت فدرال روسیه در اخذ روادید ورود به انگلیس به "الکساندر پتروف" و "روسلان باشیروف" دو تبعه روسی که مظنون به دست داشتن در حادثه مسمومیت "سرگئی اسکریپال" هستند) کمک کرده است.

زاخارووا گفت: «مشخص است که دولت انگلیس این دو تبعه روس را کارمند اداره اطلاعات اصلی روسیه محسوب می‌کند و قطعاً صحبت کردن از دریافت روادید از سوی سرویس امنیت فدرال، به آنها در اثبات این قضیه کمک می‌کند.

۱۳۹۷/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...