نسخه چاپی

وزیركشور: همه به استقلال سیاسی ایران اذعان می‌كنند

وزیر كشور گفت: هیچ كسی در دنیا نیست كه به استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران اذعان نكند.

به گزارش نما، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز (شنبه 26 آبان) در وزارت کشور برگزار شد،گفت: عدد چهل، عدد پختگی و کامل شدن است و لازم است در چهلمین سالگرد انقلاب، دقیق و درست این روند چهل ساله را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: باید خود را مهیا کنیم تا گام‌های بعدی را با همت مردم، بلندتر برداریم. در شرایط عادی و معمولی این کارها را انجام ندادیم. برخی منتقدین در نقد برخی پروژه‌ها می‌گویند، این که کاری ندارد، شاید درست بگویند اما آن مربوط شرایط عادی است.

وزیر کشور اظهار داشت: اگر جامع و کامل مقایسه کنیم، می‌بینیم که کارهای بسیاری انجام شده. ما کشوری را تحویل گرفتیم که در هیچ حوزه‌ای استقلال نداشت. رژیم پهلوی در هیچ زمینه‌ای حتی تفکر که سرچشمه حکومت‌داری بود، استقلال نداشت و وابستگی بزرگ‌ترین نقطه ضعف رژیم پهلوی بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه جهانی رقبای ما در حال حاضر ما را در حوزه هایی به چالش می‌کشند که برتری دارند که البته این برتری آن‌ها ناشی از چپاول طی سالیان متمادی است، ادامه داد: ما هیچ وقت نخواستیم دشمنان را در حوزه‌ای که برتری مطلق دست ماست، به چالش بکشیم و آن حوزه تفکر و اندیشه است که ضعف ما در صحنه بین الملل را نشان می دهد.

وی افزود: کسانی مدعی عدالت و صلح جهانی هستند که دست خودشان به خون آغشته است و ما آن را به چالش نمی‌کشیم. آنها تمام تفکرشان برخاسته از ذهن و اندیشه بشر است که ابطال پذیر خواهد بود. این تفکر چگونه می‌تواند از قدرت مطلق الهی پیشی بگیرد؟

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید افتخار کنیم که در جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب از خلاء یک تفکر جامع عبور کنیم، تصریح کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب، باید کنفرانس‌هایی بگذاریم و بزرگترین فلاسفه آنها را دعوت می‌کردیم و در حوزه‌هایی مانند حقوق بشر، عدالت و رفاه عمومی آنها را به چالش بکشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: مملکتی را تحویل گرفتیم که همه امور و مقدرات آن توسط بیگانگان اداره می‌شد.کشور در حوزه فرهنگی در دوران پهلوی با آزادی‌های فاسدکننده مشخص نبود به چه سمتی پیش می‌رفت.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاسی با فرهنگ مقاومت استقلال یافتیم، عنوان کرد: هیچ کسی در دنیا، چه موافق و چه مخالف نیست که به استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران اذعان نکند. سرعت ما در پیشرفت تکنولوژی بسیار بالا بوده است. دعوای به ظاهر اصلی آنها با ما نیز امروز در حوزه تکنولوژی است و می‌گویند چرا در حوزه موشک، نانو و یا هسته‌ای پیشرفت می‌کنید. جریان عمومی علم در ایران در حال پیشرفت اساسی است و در برخی علوم بر لبه‌ها حرکت می‌کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: بیشترین وابستگی را در اجزای تار و پود اقتصاد این کشور به نفت داشتیم و بنیان اقتصاد کشور را که بر مبنای کشاورزی بود، با اصلاحات ارزی نابود کردند. در این ٤� سال، تلاش‌های زیادی در اقتصاد شده اما کارهای زیادی هم باقی‌مانده است. ١� سال ما را وارد جنگی کردند که ضربه سنگینی بود و پس از آن ترور را شروع کردند و الان هم دشمنی را با تحریم ادامه می‌دهند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نباید بخواهیم مردم ما خاموش، ساکت و در تکرار زندگی کنند، تصریح کرد: باید توجه کنیم که باید همانگونه که جنگ را اداره کردیم، اقتصاد کشور را نیز اداره کنیم. وقتی می‌گوییم اقتصاد را به دست مردم و استان‌ها بدهیم، برخی دلایلی می‌آورند و مخالفت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در حوزه امنیت، غیرمتمرکزترین دستگاه‌های تصمیم‌گیری را داریم و رئیس شورای تامین هر استان، اختیارات وزیر کشور در شورای امنیت را دارد و هیچ مشکلی هم در امنیت نداریم.

وزیر کشور افزود: انقلاب ما انقلاب ایجابی است. ما انقلاب کردیم تا اخلاق و ایمان و آنچه که باعث قرب انسان به خداوند است اتفاق بیفتد. اگر خود را به مواجهه با دشمن و رسیدن به رشد اقتصادی محدود کنیم، فقط یک گام به جلو رفتن است و باید به دنبال ترویج و تحقق اهداف اصلی انقلاب باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب باید به مردم بگوییم که در کجا اشتباه کردیم و ایمان داشته باشیم که بدون اندیشه‌های ناب الهی و اعتقادات الهی نمی‌توانیم موفق شویم، اظهار داشت: اکثریت جمعیت کشور شرایط عینی انقلاب را درک نکرده‌اند و شرایط ذهنی را هم به خوبی نتوانستیم به آنها منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: این موضوع، تغییر نسل و تغییر سبک زندگی را به همراه دارد و انتظار داریم که با ما همراهی کنند، چون ما نتوانسته‌ایم شرایط ذهنی را منتقل کنیم اما با گلایه و شکایت و حتی گاهی با زور می‌خواهیم که ما را همراهی کنند.

وزیر کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری، تاکید مکرر بر ارتباط و رضایت با مردم دارند. شرایط موجود باید با عدالت و به دور از سو استفاده عده‌ای خاص باشد، اگر کم داریم باید برای همه باشد. مجموعه وزارت کشور و فرمانداری‌ها در خدمت برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. بیش از 1000 پروژه را در استان‌های مختلف در نظر داریم و هر دستگاهی باید کارنامه چهل ساله خود را بدون تعریف و تمجید بیان کند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه با سخت‌ترین و خشن‌ترین هسته سخت دشمنان مواجه هستیم و باید آن را بشکنیم و حتما خواهیم شکست تصریح کرد: امروز، سه محور اصلی مخالفت با ما، در جهان تنها ماندند و حتی اروپایی‌ها هم اعلام می‌کنند که ارتش مستقل و نظام تکنولوژی مستقل خواهند ساخت. آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که برای دنیا تعیین تکلیف کنند و برعکس جمهوری اسلامی ایران به یک کشور موثر و فعال تبدیل شده است.

۱۳۹۷/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...