نسخه چاپی

سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا

سهمیه فوتبال كشورمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ كه سال آینده برگزار می‌شود، ۲+۲ است.

به گزارش نما، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ با قهرمانی تیم فوتبال کاشیما آنتلرز ژاپن و نایب قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس ایران به پایان رسید تا این دوره از مسابقات با قهرمانی نماینده ژاپن به پایان برسد و قرار است مرحله پلی آف لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ هم از بهمن ماه آغاز شود که سهمیه فوتبال ایران ۲+۲ است.

در فصل گذشته فوتبال ایران، تیم‌های پرسپولیس و استقلال به مقام قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی رسیدند و تیم‌های ذوب آهن و سایپا هم در جدول رده بندی لیگ، مقام‌های دوم و چهارم را کسب کردند تا جواز حضور در مرحله پلی آف را بدست آورند. ایران نسبت به رده بندی فصل گذشته در جدول رده بندی امتیاز‌های ملی و لیگ و صعود ۲ پله‌ای داشت، اما به دلیل قوانین فوتبال آسیا، تنها ۲ کشور نخست رنکینگ در هر منطقه (چین - کره از شرق آسیا) و (عربستان - امارات از غرب آسیا) سهمیه ۳+۱ خواهند داشت و بر اساس رده بندی، ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران (نائب قهرمان و تیم سوم لیگ برتر) باید در تک بازی پلی آف به مصاف حریفان بروند.

در روز‌های گذشته، اخباری مبنی بر ۳+۱ شدن سهمیه ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به گوش می‌رسید که در عکس زیر مشخص است، سهمیه فوتبال ایران ۲+۲ است، البته احتمال دارد تا این سهمیه بیشتر شود.

در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، عربستان و امارات سهمیه ۳+۱ و ایران و قطر، سهمیه ۲+۲ دارند. البته ازبکستان، عراق، تاجیکستان و هند هم دیگر کشور‌هایی هستند که در فصل جدید نماینده در مرحله گروهی یا پلی آف در منطقه غرب آسیا دارند.

۱۳۹۷/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...