نسخه چاپی

ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی توسط كمیته امداد در سال جاری

عبدالملكی به هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سال جاری اشاره و بیان كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون ۴۰ هزار شغل اجرا شده و یكصد هزار فرصت شغلی نیز پرونده‌سازی و به بانك‌ها ارسال‌شده و به‌ مرور پرداخت خواهد شد.

به گزارش نما، حجت‌الله عبدالملکی گفت: یک‌سوم کل بیکاران کشور افراد محرومی هستند که بخشی تحت حمایت کمیته امداد و بخشی نیازمندانی هستند که این نهاد باید به آن‌ها خدمات اشتغال ارائه دهد.

وی با اشاره به فعال بودن ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده توسط کمیته امداد در کشور گفت: از سال ۱۳۷۴ تاکنون یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار شغل توسط این نهاد برای مددجویان و افراد نیازمند ایجاد شده که از این تعداد یک‌ میلیون طرح منجر به خودکفایی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی و ۵۰۰ هزار طرح در حال حاضر تحت نظارت کمیته امداد هستند.

عبدالملکی تصریح کرد: سال گذشته ۱۷۰ هزار شغل توسط کمیته امداد اجرا شده که این تعداد شغل یک‌چهارم آمار اشتغال کل کشور است.

وی به هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سال جاری اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار شغل اجرا شده و یکصد هزار فرصت شغلی نیز پرونده‌سازی و به بانک‌ها ارسال‌شده و به‌ مرور پرداخت خواهد شد.

عبدالملکی رمز موفقیت طرح‌های اشتغال کمیته امداد را نظارت این نهاد بر حسن اجرای طرح‌ها اعلام کرد و افزود: قبل از پرداخت تسهیلات، مددجو مورد مشاوره شغلی قرار می‌گیرد و در حین اجرای طرح نیز نظارت لازم بر طرح‌ها انجام می‌شود و سه تا پنج سال کارشناسان کمیته امداد بر طرح‌های اجرایی نظارت دارند و اگر طرحی نیاز به تسهیلات مجدد، مشاوره و سایر موارد داشته باشد توسط کارشناسان و ناظران این نهاد گره‌گشایی می‌شود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد بابیان اینکه ما در کمیته امداد به دنبال این هستیم که خیران کارآفرین را در برنامه اشتغال کمیته امداد بکار بگیریم ، گفت: حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور داریم که قصد داریم با ایجاد کانون خیران کارآفرین که اولین آن در استان سمنان کار خود را شروع کرده برای مددجویان و نیازمندان شغل ایجاد کنیم.

۱۳۹۷/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...