نسخه چاپی

پور مختار در گفتگو با نما:

ادعای ظریف عملكرد دولت را در مبارزه با پولشویی زیر سوال می‌برد/ افترا بدون ارائه سند و مدرك در قانون جرم است

عکس خبري - ادعاي پولشويي از سوي ظريف زير سؤال بردن دولت است/  افترا بدون ارائه سند و مدرک در قانون جرم است

عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: اظهارات وزیر امور خارجه كشورمان بهانه دست دشمن دادن علیه اعمال فشار بیشتر به كشور و مردم است.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم همدان و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان،گفت: اگر در کشور پولشویی وجود داشته باشد، مسئولیت بروز آن متوجه دولت است که در عمل قانون پولشویی را به درستی اجرا نکرده است، لیکن آقای ظریف اگر ادعای درستی در این باره داشته است باید آن را در هیات دولت،بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مطرح می نمود.
وی با انتقاد از سخنان ظریف،افزود: وی باید ادعای خود مبنی بر وجود پولشویی گسترده در کشور را با مدارک و مستندات ثابت نماید و مجلس نیز از ایشان در این باره سوال خواهد نمود.
وی با اذعان به اینکه به جد پیگیر موضوع خواهیم بود،گفت: وزیر امور خارجه وقوع امر مجرمانه را به کشور نسبت داده است که خود در صورت وجود چنین امری در بروز آن مسئولیت مشترک با دولت دارد.
پور مختار گفت: آقای ظریف در این اتهام زنی بروز پول شویی در کشور را متوجه مخالفین FATF نموده و گفته است، مخالفان تصویبFATF یا خود در این امور دست دارند یا به نوعی عاملیت در کار افرادی دارند که پول شویی می کنند که باید راجع به این موضوع توضیح بدهد.
وی با بیان اینکه طرح اقدام کیفری علیه وزیر خارجه دولت وجود دارد،گفت: با این تهمت ها می توان در مراجع قضایی علیه آقای ظریف شکایت نمود تا وی پاسخگوی اظهارات نادرست و اتهاماتی که به کشور و نظام زده باشد.
وی با اشاره به عدم درک درست از توانمندی های داخلی کشور از سوی برخی از مسئولین،گفت: اگر ما دست برخی از آقایان را در انجام کارهای کشور باز بگذاریم این قابلیت را دارند که یک شبه کشور را فروخته و در اختیار اروپایی ها و آمریکایی ها بگذارند.
وی گفت: تهمت های آقای ظریف نسبت به مخالفان FATFکه حامی منافع مردم در مجلس اند نشان می دهد که ایشان تمایل دارد کشور را در اختیار آمریکا و غرب بگذارد.
پور مختار با بیان اینکه هدف دشمن شکستن مقاومت مردم و مسئولان است،افزود: در این سالها ایستادگی رهبر معظم انقلاب و مردم جلوی اقدامات نسنجیده و غلط مسئولین غربزده را گرفته است و ما اجازه نخواهیم داد افرادی چون آقای ظریف یا هر کس دیگری با اقدامات و ادعاهای کذب خود بهانه دست دشمن داده و استقلال و امنیت مردم را با تصویب لوایح بیگانه به خطر اندازند.
وی افزود: طرح موضوع پولشویی گسترده کشور از سوی وزیر خارجه دولت بهانه دست دشمن دادن است در حالی که خود آقای ظریف می گوید ما هیچ تضمینی نمی دهیم که با پیوستن به FATFتحریم و مشکلات بانکی حل شود ولی می خواهیم با پیوستن به آن بهانه دست دشمن ندهیم و خود یک بهانه بسیار بزرگ اینچنینی برای دشمن با طرح پولشویی در کشور درست می کند،دشمنی که کمر همت به نابودی کشور و مردم ما بسته است.

۱۳۹۷/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...