نسخه چاپی

افشاگري المنار

اسرائیل با استفاده از آسمان عربستان سودان را بمباران كرد

منابع آگاه از هماهنگی رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریكا برای بمباران كارخانه مهمات سازی سودان در هفته گذشته خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از کیهان، هفته نامه فلسطيني «المنار» به نقل از منابع آگاه سياسي فاش كرد « تجاوز نظامي رژيم صهيونيستي به خاك سودان با حمايت و مشاركت عربستان صورت گرفته است. «به گفته اين منابع، هواپيماهاي جنگنده رژيم صهيونيستي براي تجاوز به خاك سودان و بمباران كارخانه مهمات سازي «يرموك»، از آسمان عربستان عبور كرده بودند.
برپايه اين گزارش، محافل سياسي به المنار گفتند: براساس بررسي تحليل گران نظامي، هواپيماهاي رژيم صهيونيستي براي حمله به كارخانه يرموك همان مسيري را در آسمان عربستان پيمودند كه در سال هاي 2009 و 2011 پيموده بودند و اين بدون هماهنگي با رياض ممكن نبوده است.
منابع ديپلماتيك مطلع نيز به المنار گفتند: بمباران كارخانه مهمات سازي سودان از پيش طراحي شده بود و بدون اطلاع و هماهنگي آمريكا اجراي آن غير ممكن بوده است.
به گفته اين منابع، هواپيماهاي جنگي آمريكا نيز در عمليات بمباران كارخانه مهمات سازي يرموك سودان در كنار هواپيماهاي اسرائيلي مشاركت داشتند.
اين در حالي است كه از چندي قبل مانور مشترك هوايي رژيم صهيونيستي با آمريكا آغاز شده است و رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) پيش از حمله صهيونيست ها به سودان در سفري محرمانه به تل آويو رفته بود.
اين نخستين بار نيست كه رژيم صهيونيستي اهدافي را در عمق خاك سودان بمباران مي كند و پيش از اين نيز هواپيماهاي اسرائيلي يك بار در سال 2009 كاروان كاميون ها و خودروهاي نظامي سوداني را در مرز اين كشور با مصر مورد حمله قرار داده بودند.
محكوميت تجاوز اسرائيل
«عمر حسن البشير» رئيس جمهور سودان حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به كارخانه مهمات سازي يرموك در «خارطوم» را به شدت محكوم كرد. وي كه در جلسه هيئت دولت سودان سخن مي گفت اظهار داشت: درگيري ما با دشمن صهيونيستي به دليل سياست هاي سودان در محكوم كردن اشغال اراضي فلسطين توسط اين رژيم ادامه خواهد داشت.
عمرالبشير هدف از حمله به كارخانه يرموك را تضعيف توان دفاعي سودان و ممانعت از دستيابي به پيشرفت،در عرصه صنايع جنگي دانست، و اين تجاوز را مكمل سياست هاي كشورهاي عربي براي محاصره سودان توصيف كرد.
رئيس جمهور سودان بر پاسخ كوبنده كشورش به تجاوز نظامي اسرائيل تاكيد كرد و گفت: نيروهاي مسلح سودان در زمان مناسب پاسخ رژيم صهيونيستي را خواهند داد.
از سوي ديگر حزب حاكم «كنگره ملي» با محكوم كردن حمله هوايي نيروهاي رژيم صهيونيستي به كارخانه مهمات سازي در جنوب خارطوم از شوراي امنيت خواست تا در اين خصوص وارد عمل شود.
از سوي ديگر وزارت خارجه مصر و اتحاديه عرب با صدور بيانيه هاي جداگانه اي حمله رژيم صهيونيستي به كارخانه مهمات سازي يرموك كه موجب كشته شدن دو سوداني شد را به شدت محكوم كردند. «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي جنبش حماس در تماس تلفني با عمرالبشير رئيس جمهور سودان تجاوز رژيم صهيونيستي به خاك اين كشور را محكوم كرد.
دفتر ارتباطات رسانه اي حزب الله لبنان هم با صدور بيانيه اي اعلام كرد: حزب الله تجاوز رژيم صهيونيستي به مجتمع صنايع نظامي خارطوم را به شدت محكوم و با دولت و ملت سودان اعلام همبستگي مي كند.
در همين حال «عاموس گلعاد» رئيس دايره سياسي امنيتي در وزارت جنگ رژيم صهيونيستي با شكستن سكوت چند روزه مقام هاي اين كشور در مورد حمله به سودان مدعي شد سودان يك كشور خطرناك است و اين كشور پايگاه عمليات بن لادن بوده است و از طريق خاك اين كشور، سلاح براي حماس و جهاد اسلامي ارسال مي شود.

۱۳۹۱/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...