نسخه چاپی

تحلیل ترامپ درباره قتل خاشقجی صدای دیدبان حقوق بشر را درآورد

رئیس دیدبان حقوق بشر به اظهارات ترامپ در خصوص اینكه نتیجه گیری سازمان سیا درباره قتل «جمال خاشقجی» را زودهنگام خوانده بود، واكنش نشان داد.

به گزارش نما، «کنت راث» رئیس دیدبان حقوق بشر در این پیام که در توئیتر منتشر شده آورده است: ترامپ می گوید که نتیجه گیری سازمان سیا در این مورد که ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده، زودهنگام بوده و هنوز دولت آمریکا به نتیجه قطعی در این مورد نرسیده است. ترجمه این جمله یعنی اینکه سازمان سیا بر اساس حقایق و اسناد نتیجه گیری کرده اما دولت آمریکا باید فاکتورهای دیگر را نیز در نظر بگیرد.

دونالد ترامپ در واکنش به اعلام سازمان سیا در مورد اینکه «محمد بن سلمان» دستور قتل خاشقجی را صادر کرده، گفته‌است دولت او گزارش و برآوردهای مربوط به جریان قتل روزنامه‌نگار منتقد ولیعهد عربستان سعودی را طی دو روز به اتمام می‌رساند.

ترامپ به خبرنگاران گفته‌است : ما گزارش کامل را در دو روز آینده خواهیم داشت، احتمالا دوشنبه یا سه‌شنبه.

او افزوده این گزارش مشخص خواهد کرد «چه کسی این کار را انجام داده‌است».

طی دو روز گذشته رسانه‌های ایالات متحده گزارش داده بودند سامان سیا به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان دستور قتل جمال خاشقجی را داده‌است. اما دولت ترامپ می‌گوید هنوز در مورد این‌که چه فرد یا افرادی در قتل روزنامه‌نگار منتقد دست داشته و آمر آن بوده، به نتیجه نهایی نرسیده‌است.

۱۳۹۷/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...