نسخه چاپی

احتمال استعفای وزرای دادگستری و آموزش كابینه نتانیاهو

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی به نقل از شبكه هاداشوت این رژیم اشغالگر گزارش داد، احتمالا وزیر آموزش و وزیر دادگستری اسرائیل روز دوشنبه از كابینه نتانیاهو استعفا خواهند داد.

به گزارش نما، این روزنامه به نقل از شبکه خبری هاداشوت رژیم صهیونیستی گزارش داده که احتمالا نفتالی بنت، وزیر آموزش و آیلت شاکد، وزیر دادگستری رژیم اشغالگر قدس روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک از کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم استعفا خواهند داد.

کناره‌گیری احتمالی این دو وزیر به معنای فروپاشی ائتلاف حاکم بر سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، باعث شد کابینه این رژیم وادار به پذیرش آتش بس با جنبش حماس شود. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اعتراض به پذیرش آتش بس توسط کابینه نتانیاهو از مقام خود کناره گیری کرد.

در پی این اقدام لیبرمن کابینه ائتلافی نتانیاهو در آستانه فروپاشی قرار گرفت. همه ۵ وزیر کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی که عضو حزب خانه یهود هستند، نیز با پیروی از لیبرمن یکی پس از دیگری، از ائتلاف با نتانیاهو خارج شدند. بدین ترتیب، حزب لیکود –حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی– برای حفظ اکثریت در کنست (پارلمان این رژیم) با دشواری روبرو شده است. حتی پیش از کناره گیری لیبرمن نیز حزب حاکم رژیم صهیونیستی ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را در اختیار داشت که حاشیه امنی برای این حزب محسوب نمی‌شد.


۱۳۹۷/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...