نسخه چاپی

سردار نقدی: رسانه‌ها تهمت نزنند

سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در هفتمین همایش فرماندهان و مسئولان بسیج دانش‌آموزی سراسر كشور كه در محل اردوگاه میثاق آبادان برگزار شد، اظهار كرد: بیداری اسلامی كه امروز در جهان شاهد آن هستیم مدیون خون شهداست كه غریبانه در این دشت‌ها آرمیده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دستورالعمل بسیار مفصلی برای ایمنی کاروان‌های راهیان نور صادر شده است.

سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در هفتمین همایش فرماندهان و مسئولان بسیج دانش‌آموزی سراسر کشور که در محل اردوگاه میثاق آبادان برگزار شد، اظهار کرد: بیداری اسلامی که امروز در جهان شاهد آن هستیم مدیون خون شهداست که غریبانه در این دشت‌ها آرمیده‌اند.

وی افزود: فضیلت در کارهای سخت است و در این مسیر نباید از سرزنش‌های ملامت‌گران ترسید بنابراین مصادق حزب‌الله در اینجا نمود پیدا کرده و همه ما باید صلابت حزب اللهی داشته باشیم تا از سرزنش، سرزنش‌کنندگان نترسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به حادثه دلخراش کشته شدن تعدادی از دختران دانش‌آموز بروجنی در حادثه تصادف گفت: حادثه‌ای که تعداد 26 نفر از نوجوانان کشورمان را پرپر کرد حادثه کوچکی نبوده و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

وی در ادامه با اشاره به این حادثه تصریح کرد: در حفظ ایمنی نوجوانان کاروان‌های راهیان نور کوچک‌ترین کوتاهی صورت نگرفته اما کسانی که در دستشان رسانه و موقعیت است نباید با بعضی از سخنان خود به خدمت‌گزاران این صحنه تهمت زده و مطالبی را به آنان منصوب کنند.

نقدی اضافه کرد: دستور العمل بسیار مفصلی برای ایمنی در این کاروان‌ها صادر شده و انواع کلاس‌های توجیهی، آموزشی و جلسات متعدد برای افراد از رده‌های بالای وزارتخانه تا پایین‌‌ترین گروه‌های درگیر در اردوهای راهیان نور برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به رعایت هرچه بیشتر مسائل ایمنی در کاروان‌های راهیان نور گفت: به همه رده‌‌ها ابلاغ شده که در مسائل ایمنی مربوط به کاروان‌های راهیان نور سختگیرانه‌تر برخورد کنند.

رئیس سازمان بسیج افزود: در سال گذشته شاهد حمل و نقل بیش از یک میلیون نفر از عاشقان سرزمین نور در قالب کاروان‌های راهیان نور بودیم و فرماندهان با جدیت و سختگیری موارد ایمنی را برای حفظ سلامت این افراد به کار بستند.

وی تصریح کرد: این جدیت و سختگیری باید وارد اتوبوس شده و افسرانی که در اتوبوس کاروان‌های راهیان نور حاضر هستند با همراهی معلمان، مدیران و دیگر مسئولان مربوطه یک مشکل و حادثه کوچک را بزرگ ببینند و با دقت برای برطرف کردن آن تلاش کنند.

*نوجوانان و جوانان عاشقانه و عارفانه در اردوهای راهیان نور شرکت می‌کنند

نقدی با اشاره به سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی بیان کرد: روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود فتوا داده که از لحاظ شرعی سفرهای راهیان نور حرام است.

وی افزود: مسائل کوچک از دید فرماندهان و مدیران اجرایی در کاروان‌‌های راهیان نور نادیده گرفته نمی‌شود اما در این میان نباید زحمت‌های افراد در این راه نادیده گرفته شده و تهمت‌‌هایی زده شود.

رئیس سازمان بسیج کشور ادامه داد: باید محتوا را در سفرهای راهیان نور دانش‌آموزی غنی‌تر کرده و با استفاده از روحانیون، معلمان تربیتی و افراد متخصص دستاوردهای بزرگ فرهنگی را که در بخش عظیمی از جمعیت کشور در حال شکلگیری است غنی‌تر کنیم.

وی با اشاره به حضور هشت هزار دانش‌آموز در یادمان شهدای شلمچه بیان کرد: نوجوانان و جوانان ما عاشقانه و عارفانه برای زیارت سرزمین نور داوطلب شده و برای زیارت جلوه‌های معرفت در این اردوها شرکت می‌کنند.

نقدی در پایان افزود: افرادی که بیان می‌کنند این دانش‌آموزان برای دریافت نمره درسی در این کاروان‌‌ها شرکت می‌کنند، بدترین توهین‌ها را به این نوجوانان وارد می‌کنند زیرا آنان را بی‌اراده جلوه می‌دهند.

۱۳۹۱/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...