نسخه چاپی

بیانیه جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار در مورد انفعال وزارت خارجه و حاشیه سازی وزیر امورخارجه

مردم سوال میكنند اقدام متقابل در برابر بد عهدی دشمن وفق قوانین كشور چه شد؟وزارت خارجه كه یك پای این قضیه است چرا منفعل عمل می كند و گاهی بیراهه می رود.

در حالیکه لحن مقامات آمریکا علیه ملت ایران اهانت آمیز شده است و مردم را تهدید به گرسنگی ،فقر و جنگ می کنند ،در حالیکه اروپا تعهدات خود را در برجام عملی نمی کند و هر روز بهانه ای برای بد عهدی خود می آورد ،در حالیکه وزیر خارجه انگلیس در اظهارات سخیفانه و گستاخانه مردم را تهدید به قحطی و تکرار فاجعه جنگ جهانی اول در ایران می کند ؛ اظهارات جناب آقای ظریف در مورد پولشویی و اتهام به نهادهای نظام بهانه و دستاویزی برای بوقهای دشمن می شود تا سیاستهای استعماری و استبدادی علیه ایران را ادامه بدهند.
جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار ضمن اظهار تاسف از این اظهارات ؛ مراتب زیر را از باب تذکر به مقامات دولتی و وزارت خارجه لازم می داند:
1-چرا وزیر خارجه به نمایندگی از ملت ایران پاسخ گستاخی های ترامپ و مقامات اروپایی را نمی دهد.ترامپ در تازه ترین اظهارات موهن خود ملت ایران را به تروریسم متهم کرده است و قتل عام صدها هزار نفر از مردم مظلوم یمن را نادیده گرفته و از رژیم ملعون و مزرود آل سعود حمایت کرده است.
او با لاپوشانی قتل خاشقچی همچنان از تروریستهای سعودی دفاع می کند. انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در برابر عربده جویی های غرب و بویژه آمریکا را چگونه می شود توجیه کرد.
2-دفاع وزیر خارجه از لوایح اف ای تی اف و به ویژه سی اف تی بدون هیچ منطقی و متهم کردن منتقدین این لوایح به پولشویی بدون ارایه هیچ مدرکی و سندی ، آنهم در وسط معرکه گیری و عربده جوئیهای دشمنان نظام چه معنا دارد.
3-قانون مبارزه با پولشویی در سال 1386 تصویب شده است . مرکز کنترل و نظارت و هدایت و مبارزه با پولشویی دولت است ، بر اساس ماده 38 آیین نامه اجرایی آن واحد اطلاعات مالی در وزارت اقتصاد و دارایی به تمام ساماندهی مالی و اقتصادی کشور دسترسی مستقیم دارد.مبارزه با پولشویی و مبادله اطلاعات با سایر کشورها بر اساس دستور العمل اف ای تی اف از ماموریتهای این واحد است . رئیس این واحد بر اساس خبرهای منتشره بدنبال ویزای اقامت در کانادا و آمریکا بوده و اخیرا با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) ممنوع الخروج شده است.
هم او بود که اطلاعات سری کشور را به دشمن داده است و ارتباط ایران با صرافی ها را در اختیار دشمن قرار داده است. این افتضاح نفوذ دشمن آنهم در وسط معرکه جنگ اقتصادی دشمن چه توجیهی دارد.
4-با وجود چنین دسترسی و احاطه به اطلاعات ،چگونه حجم پولشویی به ادعای آقای ظریف به اندازه 30 هزار میلیارد تومان صورت میگیرد. اگر آقای ظریف سند دارد ، با این دسترسی ، چرا در اختیار مقامات قضایی قرار نمی دهد و اگر ندارد ،متهم کردن نهادهای کشور به پولشویی و آدرس غلط دادن به دشمن برای بهانه جویی جهت تشدید تحریمها را چه نامی برای آن می توان نهاد.
آقای ظریف در مجلس در توجیه تصویب سی اف تی می گوید :" من تضمین نمی دهم با تصویب آن مشکلات مالی کشور حل شود اما تضمین می دهم بهانه را از آمریکا برای فشار بیشتر می گیریم ." خوب چه کسی به آمریکا بهانه می دهد برای فشار بیشتر ؟ این را باید وزیر خارجه به ملت توضیح دهد و نمایندگان مردم در مجلس پای این سوال محکم بایستند.
5-سوالی که در ذهن مردم است این است که با بد عهدی دشمن و نقض عهد آمریکا و اروپا ، دولت و بویژه وزارت خارجه چه می کند.قرار بود اگر آنها بد عهدی کردند عمل به تعهدات متوقف و غنی سازی 190 هزار سو را بر اساس مصوبه مجلس آغاز کنیم.
مردم سوال میکنند اقدام متقابل در برابر بد عهدی دشمن وفق قوانین کشور چه شد؟وزارت خارجه که یک پای این قضیه است چرا منفعل عمل می کند و گاهی بیراهه می رود.
چرا این بی عملی را با حاشیه سازی به سمتی می برد که نوعی "سوال شویی" از اذهان ملت تعبیر می شود.
ما به دولت نصیحت می کنیم با دو قطبی سازیهای کاذب منافع و مصالح ملی را به خطر نیندازد و با پیروی از رهبری معظم انقلاب در خط سیاستهای ابلاغی از سوی معظم له در باب سیاست خارجی از همنوایی با دشمنان اسلام پرهیز کنند.
جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار

۱۳۹۷/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...