نسخه چاپی

خطاهای امنیتی علت حملات تروریستی سال ۲۰۱۷ انگلیس

كمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس با انتشار گزارشی اعلام كرد اشتباهات امنیتی، دلیل حملات تروریستی سال ۲۰۱۷ در این كشور بود.

به گزارش نما، کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد اشتباهات امنیتی، دلیل حملات تروریستی سال 2017 در این کشور بوده است.

خبرنگار این شبکه از لندن اعلام کرد این گزارش مکتوب که از سوی کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس تهیه و تنظیم شده است، اطلاعات تکان دهنده‌ای از حملات تروریستی سال گذشته میلادی به ما می دهد.

وی گفت بر اساس این گزارش حملات تروریستی وست مینستر، منچستر و پل لندن که در مجموع به کشته شدن 36 نفر در سال 2017 منجر شد، به دلیل اشتباهات امنیتی روی داد.

برای مثال در این گزارش آمده است، چگونه سلمان عابدی عامل حمله تروریستی منچستر توانست بیش از یک بار با یک تروریست در زندان دیدار کند بدون اینکه توسط پلیس یا ام آی فایو تحت تعقیب قرار گیرد. سلمان عابدی همچنین موفق شد تنها چند روز قبل از اینکه 22 نفر را در یک کنسرت در منچستر بکشد از لیبی به انگلیس بازگردد بدون این که مقامات رسمی جلوی او را بگیرند.

در این گزارش همچنین آمده است که ام آی فایو سال 2014 او را شناسایی کرده اما مشخصات او در اختیار برنامه دولتی مبارزه با تروریسم قرار نگرفته بود.

دومینیک گریو، رئیس کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که خطاها و نواقصی در خصوص پرونده سلمان عابدی وجود داشته است. منظور ما این است که فرصت هایی وجود داشت تا از وقوع آن حمله جلوگیری شود اما اشتباهات یا نواقص مانع از این کار شده است. پیش از این توصیه هایی در همه زمینه ها به دولت داشتیم اما دولت به هنگام عمل به آنها موفق نبود. درس هایی که از اتفاقات غم‌انگیز سال گذشته گرفته شد، حال باید باعث واکنش صحیح شود.

همچنین جزئیات دیگری در این گزارش آمده است، همانند اینکه فرد مهاجم در حمله پل لندن، هشت ماه قبل از حمله بازداشت شده بود اما مقامات رسمی اجازه داده بودند آزاد شود. همچنین ارتباط مهاجم پل لندن با یک گروه تندرو در انگلیس مشخص شده بود و ام آی فایو بر این باور است که عامل حمله تروریستی پل لندن با تروریست های داعش نیز در ارتباط بود و از آنها حمایت کرده است.

در خصوص حمله تروریستی وست مینستر همچنین در این گزارش آمده است، مقامات امنیتی می دانستند که مهاجم با گروه تروریستی القاعده در تماس بوده است.

بنابراین، سوالات بسیاری در این گزارش مطرح است که اگر این خطاها روی نمی دادند، می شد از وقوع این حملات تروریستی جلوگیری کرد.

۱۳۹۷/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...