نسخه چاپی

عباسی:كی‌روش به دلگرمی نیازداشت

وزیر ورزش و جوانان گفت: اعتبار و به رسمیت شناختن مجامع فدراسیون‌ها ارتباطی به اصلاح اساسنامه‌ آنها ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد عباسی پس از نشست شورای عالی راهبردی سند چشم‌انداز فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه خوب و مفیدی بود که در آن نمایندگانی از مجلس، مسئولانی از فدراسیون فوتبال و برخی مربیان و کارشناسان فوتبال‌مان حضور داشتند. امیدواریم نظرات مطرح شده و اندیشه‌های دوستان در یک مسیر نظام‌مند قرار گرفته و در سند چشم‌انداز فوتبال که یک برنامه استراتژیک است، دخالت داده شود. موفقیت‌های ورزش ایران در رقابت‌های المپیک و سایر مجامع جهانی تجربیات بیشتری به ما داد که در تهیه سند چشم‌انداز استفاده می‌شود. ما از فدراسیون‌های مختلف خواستیم که برنامه‌هایشان را تدوین کنند و فدراسیون فوتبال توانست برنامه و سندی را ارائه دهد. ارائه این برنامه آغاز خوبی برای یک حرکت نظام‌مند است که امیدواریم سایر رشته‌ها هم آن را ادامه دهند. مطالب ارزشمندی بیان شد که در تکمیل این برنامه مفید خواهد بود.

عباسی درباره تخلفاتی که از انتخابات هیئت‌های فوتبال فارس و کرمانشاه شنیده می‌شود، گفت: کار وزارتخانه سیاست‌گذاری کلان و رصد کلی جریان کار است. انتخابات‌ به مجامع فدراسیون‌ها برمی‌گردد. در فوتبال هم مجمع این هفته تشکیل می‌شود. توصیه می‌کنم قانون‌مندی لازم را مراعات کنند تا باعث اعتمادسازی دلسوزان فوتبال و جلب مشارکت آن‌ها شود.

وی درباره موضوع مجمع فدراسیون کشتی و هشدار فیلا مبنی بر تعلیق احتمالی این فدراسیون گفت: بعد از تشکیل وزارت ورزش ما مسئله انتخابات فدراسیون‌ها را مد نظر قرار دادیم اما زمان آنها مدنظر ما نبوده و آن را به مجامع سپرده‌ایم. خودشان ثبت نام می‌کنند و انتخابات را برگزار می‌کنند و ما از تصمیم مجامع حمایت می‌کنیم. معتقدم هر جمله‌ای که التهاب جدیدی در ورزش ایجاد کند بخصوص در موفقیت‌های ورزش ما نمی‌تواند موضوع مهمی باشد. نباید این مسائل جزئی موفقیت‌های بزرگ ما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا به رسمیت شناختن فدراسیون کشتی بعد از اصلاح اساسنامه خواهد بود؟ گفت: اساسنامه‌های فدراسیون‌ها از گذشته تاکنون همه معتبر بوده‌اند اما معنای آن این نیست که به اقتضای رویدادهای جدید نیاز به ویرایش نداشته باشند. البته در عین حال بدان معنا هم نیست که تا اساسنامه یک فدراسیون اصلاح نشود نمی‌توانیم آن فدراسیون و مجمع آن را به رسمیت بشناسیم. من زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی را نمی‌دانم و مجمع‌شان برای این موضوع تصمیم می‌گیرد.

عباسی درباره جلسه‌ای که ظهر امروز با کی‌روش داشت، گفت: ما ضمن بررسی شرایط تیم ملی و فرآیندی که این تیم تاکنون طی کرده از زحمات کارلوس کی‌روش تشکر و قدردانی کردیم. من جمع‌بندی اهالی فوتبال را به کی‌روش گفتم و خود او نیز نکات قابل توجهی را بیان کرد که نشان از تجربه بالایش از حضور در ایران دارد. جلسه مفیدی بود و نیاز دیدیم که دلگرمی را ایجاد کنیم و بگوییم همه عوامل مختلف ورزش این کشور آماده پشتیبانی از تیم ملی‌شان هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاداش ملی‌پوشان را پرداخت کرده‌اید و آیا کفاشیان همراه کی‌روش برای دریافت بخشی از مبلغ قرارداد این مربی نزد شما آمده بود؟ گفت: پاداش ملی‌پوشان را که بلافاصله پس از پایان بازی ایران و کره جنوبی پرداخت کردیم اما موضوع پرداخت مبلغ قرارداد کی‌روش که به فدراسیون برمی‌گردد و کفاشیان باید درباره آن پاسخگو باشد.

۱۳۹۱/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...