نسخه چاپی

نظر الغنوشی درباره جدایی دین از سیاست

عکس خبري -نظر الغنوشي درباره جدايي دين از سياست

راشد الغنوشی رییس جنبش 'النهضة' تونس با بیان اینكه جدایی دین از سیاست یك بدعت مافیایی است این جدایی را موجب آسیب دیدن دین و حكومت دانست.

به گزارش نما به نقل از مشرق، الغنوشی در سخنرانی خود در مركز، 'مطالعات اسلام و دموكراسی' تحت عنوان 'سكولاریسم و رابطه دین و دولت از منظر جنبش النهضه' گفت: جدایی دین از حكومت یعنی تبدیل كشور به چند سازمان مافیایی، همانطور كه در برخی كشورهای اروپایی قابل مشاهده است.

وی تاكید كرد كه با توجه به اهمیت ارزش ها و اخلاق در زندگی مردم نیاز آنها به دین نیاز عمیقی است.

این اولین باری است كه جنبش النهضه پیامی اینچنین رسمی به نیروهای سكولار می فرستد كه تلاش النهضه را برای قرار دادن شریعت به عنوان منبع اصلی قانونگذاری، رد كرده اند.

الغنوشی با بیان اینكه جدایی دین از حكومت خطرناك است وممكن است موجب هرج ومرج شود وبه جوامع آسیب برساند بر ضرورت تمایز بین آنچه مذهبی وآنچه سیاسی است تاكید كرد.

بنابر گزارش ایرنا، الغنوشی با رد جدایی دین از حكومت تاكید كرد كه اسلام از زمان شكل گیری تاكنون بین مذهب وحكومت و بین مذهب و سیاست نزدیكی ایجاد كرده است.

وی افزود: در اسلام حذف دین از زندگی مدنی وجود ندارد و مسلمانان همواره تحت تاثیر دین بوده اند بنابراین باید از ارزش های اسلامی و تعالیم آن در زندگی مدنی خود الهام بگیرند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...