نسخه چاپی

حجت الاسلام سلیمی در گفتگو با نما:

مردم حق دارند از دارائی مسئولان باخبر شوند

عکس خبري -مردم حق دارند از دارائي مسئولان باخبر شوند

نماینده مردم استان مركزی در مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی می ترسند با شفاف سازی مالی از دارایی مسئولان دستشان زیر سنگ آسیاب برود لذا به دنبال عدم اجرای این قانون هستند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم شفاف سازی اموال و دارائی مسئولان، گفت: قانون اساسی و قوانین عادی از جمله ماده 29 برنامه ششم توسعه بر شفاف سازی دارائی و اموال مسئولان و مدیران پیش و پس از قرار گرفتن در پست و منصب تاکید دارد.
وی با بیان اینکه دولت گامی در عمل به قانون برای شفاف سازی برنمی دارد، افزود: حق مردم است بدانند مسئولین چقدر دریافتی دارند و باید حقوق و مزایای دریافتی مدیران در سامانه ثبت شده و شفاف سازی شود که مجموع دریافتی ها مشخص شده و مردم بدانند اموال و دریافتی و ماشین هایی که مسئولان سوار می شوند از کجا به آنها رسیده است.
حجت الاسلام سلیمی با ضرورت اجرای قانون،گفت: متاسفانه اکنون شاهدیم کسانی که بیشتر فریاد آزادی می زنند بیشتر ضد آزادی عمل می کنند و آنهایی که بیشتر از دموکراسی حرف می زدند دیکتاتور تر عمل می کنند.
وی افزود: جالب است بدانید که افرادی هم که بحث شفافیت را بیان کرده و مکرر پیرامون آن شعار می دهند به شدت در عمل از شفافیت پرهیز می کنند و البته این موضع مربوط به همه دولت ها می شود و خاص این دولت نیست.
وی با اشاره به محرمانه نگه داشتن قراردادهای نفتی، گفت: هنوز هم دولت جزییات نهایی قراردادهای نفتی را محرمانه نگه داشته و اگر شعار شفافیت برای مردم مطرح می کند باید در عمل تحقق یابد.
وی افزود: ضرورت دارد همه چیز در دولت و کشور شفاف شود چه اشکالی دارد که دولت استاندارها را انتصاب می کند اموال و دارایی این افراد را هم بیان کند و در مورد همه مسئولان قانون شفاف سازی دارائی و اموال اجرا شود.
سلیمی گفت: برای ما جای تامل دارد بعضی بخشدار ها و فرماندارها امروز با پراید سرکار می آیند و بعد از چند سال با ماشین آنچنانی خارج می شوند درحالی که این افراد تنها 3 سال کار کرده اند مگر چقدر در آمد دارند.
وی ادامه داد: بعضی از فرمانداران زمانی که فرماندار می شوند با کت و شلوار رنگ و رو رفته وارد فرمانداری می شوند و بعد از چند سال کار کردن با شیک ترین کت و شلوارها و بهترین ماشین و خانه های کذایی خارج می شوند.
وی گفت: شهرداری سراغ داریم که 27 دست کت و شلوار با بودجه اداری برای خود تهیه کرده و پول بیت المال را به ناحق با بریز و بپاش افراطی خرج کرده است،شوراها با پول مردم کار سیاسی می کنند بدون اینکه از مردم نظر بخواهند به افراد حقیقی و حقوقی کمک های نابجا می کنند.
وی عنوان نمود: متاسفانه انجام کارهای نادرست و هدر دادن پول بیت المال در شهرهای بزرگ و کوچک رویه شده است و باید شفاف سازی شود اما چون بعضی از افراد می ترسند با شفاف سازی دستشان زیر سنگ آسیاب برود دنبال این هستند قانون شفاف سازی را به هر طریق ممکن اجرا نکنند.

۱۳۹۷/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...