نسخه چاپی

مكرون خطاب به همتای آرژانتینی خود: مرا در كشورت شگفت‌زده كن!

رئیس‌جمهور فرانسه كه به همراه همسرش برای شركت در اجلاس گروه بیست چهارشنبه شب وارد بوئنوس آیرس شد، از همتای آرژانتینی خود خواست او را در این سفر شگفت‌زده كند.

به گزارش نما، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه که به منظور شرکت در اجلاس گروه بیست (G20) چهارشنبه شب به همراه همسر خود وارد بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین شد، روز پنجشنبه با «مائوریسیو ماکری» همتای آرژانتینی خود دیدار خواهد کرد. اجلاس گروه بیست در حالی برگزار می شود که شرایط به شدت بحرانی است.

منابع دیپلماتیک گزارش دادند مکرون در پاسخ به مائوریسیو ماکری که از وی پرسید امیدوار است شاهد چه چیزی در آرژانتین باشد، گفت: "مرا شگفت زده کن!"

این نخستین سفر رئیس جمهور فرانسه به آمریکای جنوبی است و پاریس برای حمایت از مواضع خود روی کشور آرژانتین حساب می کند. این دیدار پیش از برگزاری اجلاس گروه بیست که مخالف چندجانبه‌گرایی است، برگزار می شود.

در واقع درگیری های دوجانبه بر این اجلاس سایه افکنده است: جنگ تجاری آمریکا و چین، تهدیدات رئیس جمهور آمریکا به منظور در نظر گرفتن مالیات برای خودروهای وارداتی از اروپا و تنش ها میان آمریکا و روسیه پس از آنکه مسکو کشتی‌های اوکراینی را توقیف کرد.

امانوئل مکرون در گفتگو با روزنامه آرژانتینی لاناسیون گفت: "اصلاحات در سیستم چندجانبه‌گرا، مبارزه با بی عدالتی و ارتقا یک دستورکار بین‌المللی که هدف آن حمایت از تنوع زیستی و مبارزه با بی قانونی در زمینه آب و هوایی باشد، از موضوعاتی هستند که فرانسه و آمریکای لاتین در مورد آن با یکدیگر توافق دارند".

رئیس جمهور فرانسه برای دیدار رسمی روز پنجشنبه خود از بوئنوس آیرس برنامه‌ای فرهنگی و سیاسی دارد. امانوئل مکرون که به شدت به ادبیات علاقمند است، قرار است در بنیاد بورخس با ماریا کوداما، بیوه خورخه لوئیس بورخس، نویسنده بزرگ آرژانتینی نیز دیدار کند.

قرار است مکرون پس از دیدار و گفتگو با مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین، در حضور جامعه فرانسوی این کشور که حدود 20 هزار نفر هستند نیز سخنرانی کند. امانوئل مکرون روزهای جمعه و شنبه در حاشیه اجلاس گروه بیست دیدارهایی دوجانبه به ویژه با شی جین‌ پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین رئیس، جمهور روسیه خواهد داشت. اما رئیس جمهور فرانسه با دونالد ترامپ دیداری نخواهد داشت. بر اساس برنامه کاخ سفید، ترامپ با همتایان دیگری از جمله آنگلا مرکل دیدار خواهد کرد.

۱۳۹۷/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...