نسخه چاپی

مهم‌ترین عامل در گفت‌و‌گوی بین نسلی

بطحایی اظهار كرد: مهم‌ترین عامل در گفت‌و‌گوی بین نسلی این است كه صدای نوجوانان و جوانان باید شنیده شود؛ درك ما از فرزندان‌مان، درك درستی نیست البته درك نوجوانان هم از والدین واقعی نیست و گفت‌وگو كردن به درك درست می‌انجامد.

به گزارش نما، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی گفت‌وگوی بین نسلی که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این جلسات از حالت تشریفاتی به گفت‌وگوهای آزاداندیشانه تبدیل شود.

وی اضافه کرد: اینکه اهمیت و ضرورت گفت‌وگوی بین نسلی واقعا آب حیاتی برای جامعه ماست هیچکس شک ندارد؛ تفاوت بین نسلی هر چقدر به سمت جلو می‌رود، بیشتر می‌شود.

بطحایی گفت: اگر می‌گوییم بین نسل امروز و گذشته گفت‌وگو صورت گیرد به این معنا نیست که طرز زندگی شما مانند پدران و مادران‌تان باشد و مانند آنها صحبت کنید و لباس بپوشید بلکه هویت ایرانی و تمدن غنی ما از طریق گفت‌وگو و با استفاده از تجارب گذشته منتقل می‌شود.

وی افزود: با بالا رفتن سن ازدواج، فاصله سنی بین والدین و فرزند بیشتر شده است و گفت‌وگو کمتر شده است و همچنین تعداد خانواده به یک یا دو فرزند، از دلایل دیگر کاهش گفت‌وگو در خانواده است.

وزیر آموزش و پرورش به مشکلات اقتصادی در کاهش گفت‌وگو در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: مردم امروز تلاش می‌کنند با آسایش بیشتر به آرامش بیشتری دست یابند.

وی ادامه داد: خطراتی گفت‌وگو را دستخوش تهدید قرار داده است؛ عامل فضای مجازی و گسترش بی حد آن حتی گفت‌وگو در یک نسل را تحت‌الشعاع قرار داده است.

بطحایی اظهار کرد: مهم‌ترین عامل در گفت‌و‌گوی بین نسلی این است که صدای نوجوانان و جوانان باید شنیده شود؛ درک ما از فرزندان‌مان، درک درستی نیست البته درک نوجوانان هم از والدین واقعی نیست و گفت‌وگو کردن به درک درست می‌انجامد.

وی افزود: دانش‌‌آموزان نباید فقط فرمول‌های ریاضی و شیمی را حفظ کنند بلکه دانش‌‌آموز نیازهای دیگری دارد؛ حافظه محوری مجالی برای درک نیازهای دانش‌آموزان نگذاشته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: واجب‌تر از لگاریتم و هندسه و ریاضی، مسائلی دیگری است و پاسخ دادن به نیازهای جوانان، مهم است.

وی افزود: رئیس جمهور در مهر امسال از دانش‌آموزان خواست که کتاب‌های درسی خود را نقد کنند؛ ما پلت‌فرمی را راه‌اندازی کردیم تحت عنوان سینا‌تی‌وی است که یک آپشن راه‌اندازی می‌شود که گفت‌وگوی بین نسلی برای دانش‌‌آموزان با خانواده‌هاست.

۱۳۹۷/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...