نسخه چاپی

اعتراض به دفن قربانیان 11 سپتامبر در زباله‌دانی

خانواده‌ قربانیان حملات یازدهم سپتامبر، تصویب پرتوكل‌هایی درباره چگونگی برخورد با بقایای انسانی در حملات تروریستی را خواستار شدند.

ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت، اين خواسته خانواده قربانيان حملات يازدهم سپتامبر در يك كنفرانس خبري و چند روز پس از آن مطرح شد كه مقام‌هاي پنتاگون اعلام كردند، اجساد برخي از قربانيان حادثه 11 سپتامبر پس از سوزانده شدن به محل دفن زباله منتقل شد‌ه است.

اين خانواده‌ها اعلام كردند، با طرح قرار دادن بقاياي اجساد قربانيان حملات نيويورك در يك قبرستان زيرزميني مخالف هستند چراكه اين اقدام بي‌حرمتي به ياد بود عزيزان از دست رفته به شمار مي‌آيد.

پيش از اين مقام‌هاي آمريكايي اعلام كرده بودند كه قصد دارند خاكستر بازماندگان حوادث يازدهم سپتامبر را در موزه‌اي قرار دهند.نورمن سيگل، وكيل خانواده قربانيان 11 سپتامبر اعلام كرد، 95 درصد از خانواده قربانيان با ايجاد چنين موزه‌اي مخالف هستند.

وي خاطر نشان كرد: موزه 11 سپتامبر يك قبرستان نيست. خانواده قربانيان اعلام كردند، مايل هستند مقبره‌اي با عنوان "سربازان ناشناس" براي ياد بود قربانيان حملات 11 سپتامبر و قراردادن بقاياي اجساد آنها در اين مقبره ساخته شود.

بقاياي اجساد بيش از 1100 تن از 2.753 قرباني حمله به برج‌هاي دوقلوي مركز تجارت جهاني شناسايي شدند.

وزارت دفاع آمريکا طي روزهاي گذشته از ارسال بقاياي اجساد برخي از قربانيان حملات يازدهم سپتامبر سال 2001 به گودال‌هاي دفن زباله خبر داد.

براساس گزارش وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون)، مقدار اندکي از بقاياي کشته‌شدگان حملات اين روز که قابل شناسايي نبودند، براي تدفين به يک کارفرماي خصوصي سپرده شده بود.

اين بقايا مربوط به بخش‌هايي از بدن کشته‌شدگان در ساختمان وزارت دفاع آمريکا و محل سقوط يکي از هواپيماهاي ربوده شده در ايالت پنسيلوانيا بود. براساس بررسي‌هاي انجام شده به وسيله پنتاگون، بقاياي مورد اشاره به حدي آسيب ديده بود که قابل شناسايي نبود. پيمانکار پس از سوزاندن اين بقايا، خاکستر آن‌ها را به گودال دفن زباله سپرده است.

به تازگي روزنامه واشنگتن پست در گزارشي نوشت، بعضي از بقاياي کشته‌شدگان نظامي در پايگاه "دوور پورت" واقع در ايالت "دلاور" سوزانده شده و خاکستر آن به گودال دفن زباله منتقل شده است.

براساس گزارش رسمي پنتاگون، انتقال خاکستر بقاياي قربانيان ناشناس به گودال دفن زباله بلافاصله پس از حملات يازدهم سپتامبر آغاز شده است. اين کار پس از آن انجام شد که بخش‌هايي از بقاياي جمع‌آوري شده در محل سقوط هواپيما در "شنکسويل" ايالت پنسيلوانيا و محل برخورد هواپيما به ساختمان پنتاگون به حدي آسيب ديده بود که امکان شناسايي آن به وسيله آزمايش‌هاي ژنتيک وجود نداشت.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...