نسخه چاپی

بیانیه پایانی نشست سران گروه بریكس در آرژانتین

رهبران كشورهای عضو گروه بریكس (روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی) در بیانیه پایانی نشست خود، بر ضرورت مقابله با اقدامات محدودكننده یك‌جانبه و متحد شدن در مبارزه با تروریسم تاكید كردند.

به گزارش نما، رهبران کشورهای عضو گروه بریکس (روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی) در پایان نشست خود که روز گذشته، جمعه، در حاشیه نشست سران گروه 20 در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار شد، بیانیه‌ای را تصویب کردند.

رهبران پنج کشور روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی خواستار مبارزه با اقدامات محدودکننده علیه سایر کشورها و متحد شدن تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم بین المللی شدند.

رهبران کشورهای عضو بریکس در بیانیه پایانی از همه اعضای سازمان تجارت جهانی خواستند تا با اقدامات محدودکننده یک‌جانبه و غیرتجاری علیه سایر کشورها مقابله کنند. در این بیانیه بر ضرورت اصلاح سازمان تجارت جهانی با این شرط که ارزش‌های اساسی آن باقی بماند، تأکید شده است.

رهبران کشورهای گروه بریکس همچنین از جامعه بین المللی خواستند تا تلاش‌های خود را برای مبارزه قاطع با تروریسم را متحد سازد آنها همچنین پایبندی خود به توافقنامه پاریس درباره آب و هوا را مورد تاکید قرار دادند.

لازم به یادآوری است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز درباره موضوعاتی که در بیانیه مشترک پایانی مورد تأیید قرار گرفته سخنرانی کرد. وی از سیاست اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی برخی کشورها انتقاد کرده و یادآور شد که این نوع رقابت ناعادلانه جایگزین گفت‌وگوهای برابر و صادقانه بین کشورها شده است. پوتین از کشورهای گروه بریکس خواست تا یک نظام عادلانه در روابط بین المللی به وجود آورنده و به اتفاق یکدیگر مشکلات کنونی جهان در این رابطه را حل و فصل کنند.

۱۳۹۷/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...